TANDA KECIL KIAMAT

Saya selalu bergurau dengan rakan sekeliling, jika ada peristiwa pelik yang kekawan lakukan, maka saya katakan tanda kecil kiamat.

Malam ini ada satu lagi tanda kecil kiamat, Rohana Hashim sudah ada emel dan telah menghantar rakaman ucapan terima kasihnya kepada semua sahabat yang datang ke majlis perkahwinan anaknya dan program reunion bekas pelajar Munshi 78, Ahad lalu. Saya turunkan emelnya:

Salam sejahtera,

Pertama kali di alam siber,terharu rasanya.1978 di munsyi pasti kita tak terfikir di kala itu kita dpt berbual sebegini cara...Terlalu byk kenangan di munshi nak dicerita..Pertama kali beremail saya nak mrngucapkan terima kasih kepada semua yang telah sudi hadir ke majlis kenduri pkahwinan anak lelaki saya semalam.

Walau sederhana tetapi amat meriah..........Rugi u tak datang Jann dan kalau Rohaya ada mesti lagi meriah. Takpelah,kita jumpa di lain pjumpaan,,itu tugas ali dan sudhi tahun depan ye..setakat ini buat pertama kali,kita jumpa di lain hari.


Kini saya menanti emel dari rakan yang lain pula. Jika sudah ramai yang meng-emel, maka ianya bukan lagi tanda kecil kiamat. Ha ha.

(Gambar: Rohana dengan suaminya Zahar Epi. Kedua-duanya orang Tampin)

0 comments: