KESAHNYA SHAMSUDIN MD YUSOF

Hj Shamsudin Yusof, 6 Sastera 2 rajin menalipon kekawan Munshi dan pernah menghimpunkan sahabat se Munshi di rumahnnya pada beberapa tahun lalu. Tetapi tiada gambar yang diboleh dirakam di blog ini. Rugi betul le.

Semalam saya terima emelnya yang mencatat rakaman hidupnya selepas keluar Munshi pada 1978. Ini emelnya:

Assalamualaikum Saudara Ali,

Minggu lalu saya berpeluang untuk menjenguk blog yang saudara wujudkan. Terasa ralat tak dapat meluangkan masa pada 1 Feb yang lepas. Terima kasih kepada Cikgu Rohana yang sudi menjemput saya

Tetapi apa nak buat saya dah ada prior arrangement, saya pohon maaf. Cuti panjang minggu tu dan masing-masing dah ada program. InsyAllah kita akan berjumpa lagi dalam masa yang terdekat di rumah Datuk Mat Sirat Abu di Melaka. Ini berita yang saya dapat apabila menghubungi beliau baru-baru ini.

Apa-apa pun syabas dan tahniah saya ucapkan kepada saudara Ali di atas usha-usha anda mengujudkan blog untuk kita berinteraksi dan catch up dgn kawan-kawan. Dgn networking yang sedia ada, mungkin kita boleh memikirkan apa yang boleh kita buat secara bersama utk kebaikan semua.

Saya juga berpeluang menghubungi kawan-kawan minggu lalu khususnya Rashid, Aziz, Amin, Rohaya, Mastura, Mazlan, Hanim, Sarah, Hayati, Suhdi, Norlida dan Zakaria. Banyak update yang saya dapat dan saya turut berasa bangga dengan pencapaian mereka samada dalam bidang akademik dan kerjaya. Ada juga berita tentang kawan-kawan yang telahpun meninggalkan kita khususnya Tajudin, Rohani, Yasin, Asah dll. Kita cuma dapat memanjatkan doa kepada Tuhan agar roh mereka dicucuri rahmat dan mereka tergolong dikalangan orang-orang yang akan masuk syurga.

Di dalam satu majlis di PWTC baru-baru ini, saya terserempak dengan Aris Bakar. Kalau tidak kerana gambar beliau yang terdapat didalam blog saudara, saya mungkin tidak dapat mengecam beliau. Kami sempat minum pagi dan bertukar-tukar pandangan.

Selepas belajar di Munshi saya bekerja di Bank Bumiputra (M) Bhd, Caw Jalan Kota Melaka sbg kerani/juruwang selama 3 tahun. Dalam masa yang sama, saya mendaftar sbg pelajar off -campus di USM Pulau Pinang. Kemudian saya meneruskan pengajian MBA secara twinning dgn Newport University, USA.

Selain daripada Bank Bumiputra, saya pernah berkhidmat dgn Bank Simpanan Nasional, Oriental Bank Bhd dan EON Bank Bhd memegang pelbagai jawatan.

Sekarang ini saya bertugas di Malaysia Building Society Bhd anak syarikat KWSP sbg Pengurus Besar dan alamat lengkap seperti berikut: Malaysia Building Society Bhd, Tingkat 11, Wisma MBSB, 48, Jln Dungun, 50490 KL. Tel : 03- 20954000. DL : 03-20993541. HP : 019-6209999. Fax : 03-20941332. Email : shamsudin@mbsb.com.my

Hj Shamsudin bin Hj Md Yusoff

Oh, jangan lupa, kawan kita Mohd Amin Rohani pernah memberi wang yuran peperiksaan STP kepada Shamsudin sebagai pembakar semangat agar beliau mengambil STP lagi.

Kini Shamsudin juga tengah berkira-kira nak membuat Phd. Hebat semangatnya. Harap berjaya. Belajarlah - "minal mahdi ilal lahdi"

No Talipon Shamsudin 019-620 9999

(Gambar: Berdiri dari kiri yang keempat ialah Shamsudin. Klik gambar untuk lebih jelas)

2 comments:

nakbayarzakat said...

Hai samsudin . Rambut panjang lagi ke? Sampai hati cikgu Muhammad Daud lempang pasal rambut. Tika itu bdk perem[uan semua simpati. Sekarang dah pakai serban ke agaknya . Dugaan hidup. Kelakar lagi jam gedabak berbunyi bilik exam...Bila tengok gambar din memang tak pernah lupa mcm sharok khan. Rundingla dengan Ali buat reunion... Mastura.

Anonymous said...

Memang sekali pandang macam Sharok Khan, dah puas pandang..... macam Nasir Bilal Khan. Ye kan?