DARUSSALAM BUDIN 6 SAINS

Selepas berpisah dari Munshi 1978, saya bertemu semula dengan Darussalam ketika majlis mini reunion di rumah arwah Tajuddin Othman/Juwita pada April 2000. Tak sangka saya arwah Tajuddin boleh mengesan Darussalam. Mungkin mereka sekampong kot.

Bekas pelajar Munshi 78 ini berbadan sasa dulu, rakan seasrama saya. Beliau hadir juga ketika majlis reunion 1 Feb lalu di rumah Rohana Hashim. Masih gagah lagi nampaknya,

Berdasarkan nota beliau kepada saya, liku-liku Darussalam seperti berikut:

1980 - UPM
1988 - Penjara Kajang
1990 - Ibu Pejabat Penjara, Kajang
1995 - Penjara Sg Petani
1998 - Penjara Muar
2001 - Sekolah Henry Gurney, Melaka
2004 - Penjara Sg Buloh
2007 - Ibu Pejabat Penjara, Kajang.

Rupa-rupanya Kajang bukan sahaja bandar sate, tetapi juga mempunyai ibu pejabat penjara. Tak sangka pula disitu.

Nampaknya Darussalam pakar dengan perangai para banduan. Harap jangan kita masuk penjara, kok dilanyak oleh Darussalam nanti... ha ha

No HPnya 019-6260006

1 comments:

Anonymous said...

Lam, nyanyikan lah lagu Soreram Dloyd, atau pun Oh Adindaku The Mercy's, nanti aku iring dengan gitar.