PENGAMAL ILMU BUNGKUS

Di Munshi ada pelajar yang tidak mengambil kertas Sejarah Dunia dan sebaliknya mengambil Kertas Sejarah Islam. Pihak sekolah tidak menyediakan guru yang mengajar kertas Sejarah Islam.

Maka, kekawan yang mengambil kertas sejarah Islam, belajarlah sendiri.

Kononnya cerita mengikut Mastura, Tuan Pengetua masuk kelas 6 Sastera 2 dan marahkan pelajar yang mengambil kertas Sejarah Islam dan belajar tanpa guru, macam pengamal ilmu bungkus.

Nasiblah pengamal ilmu bungkus Munshi 78 dulu tu tidak sesat dan ramai pula kini yang menjadi guru yang dedikasi berkhidmat untuk ibu pertiwi. Ha ha.

Oh ya, Mastura masih ingat lagi peristiwa jam loceng Shamsusdin yang mendering kuat yang meruntuhkan telinga pelajar yang sedang menjawab soalan peperiksaan. Ikut Hayati, masa tu sedang menjawab Kertas Am.

1 comments:

nakbayarzakat said...

semua pengamal ilmu bungkus ,bungkus semua masuk u tau. Sampai di u aku terus ambil sej islam ' Nak tau geng2 saya termasuk Rahman Bakar Muhammad Nor Muhammad di ukm semua ahli politik hebat. Norjan pun hebat aku dapat tempias kehebatan dia sebab dari sek yang sama. He he mana kau norjan ? Ali nak bertikam lidah kat reunion...

-Mastura