EMEL DARI HANIPAH

Tak betul tuduhan kita kepada Hanipah yang mengatakan dia menyembunyikan diri kerana nombor yang kita hubunginya adalah salah. Hayati mengalahkan super agent James Bond, akhirnya berjaya menjejak Hanipah dan mengeluarkan Hanipah dari kubu Portugis di Melaka tu. Ha ha. Ini emel Hanipah yang diterima awal pagi ini:

Assalamualaikum,

Lepas Rohana call, Hayati sms, Rohana sms, Ali pulak hantar e-mail, Hei!!!!!!!!!!!! bukan I tak nak jawab call dia orang, OK!!!!!!!, I tak dengar you, pelahan sangat you panggil I. I dah tua, you kena jerit-jerit sikit. Tapi kamu semua jangan jealous, walupun I masih samar-samar, I dah tak ingat siapa Ali dan siapa hayati tu, awak semua dah calling-calling, jadi pagi ini saya menyahut cabaran orang yang bernama Hayati untuk majlis sarapan berdamai dengan beliau yang tak henti-henti mencari saya. Saya kata pada dia .. " Ya,boss, saya datang, dan I tak sabar nak cekik you!" OK.

Setakat ini sebab lagi 45 minit nak bersiap-siap ni, nak tunjuk lawa ke Hayati yang I dah terlupakan. Nanti kisah pertemuan "sireh pulang ke gagang" ini akan saya paparkan selepas pertemuan............ eeeeee berdebarnya nak jumpa Miss Hayati tu. Dating kia orang di Restorent Subaidah! MITC Melaka, Apa kelaslah Hayati niii, I ikutje le. Yang penting I nak cekik-cekik dia.

For you Ali, I am really sorry, masih lupa rupa paras you dan perangai you. Bila kala pulak you dan Rohana jadi hero and heroin kita semua. Tahniah! dan terima kasih sekurang-kurangnya I dapat bergurau senda dengan awak semua. EEEEEEEEhhh, Ali yang I dah sangat terlupa, kalau I jumpa you, ........nantilah, I fikir apa yang I nak buat dengan you ni eh?

Si Rohana, pulak, nak kena cekik, sampai dia pengsan ketawa.............. ok guys, I nak jumpa dan bersarapan dengan Hayati.

love you-hanipah/Teen (ejaan yag betul!)

Universiti Teknikal Malaysia Melaka,
Karung Berkunci 1200,
Ayer Keroh, 75450 Melaka,
Malaysia.



Betul ke ada perkhabaran mengatakan Hanipah juga ada saudara kembar? Kau jawablah sendiri ya. Kalau nak tahu, saya sengaja mewujudkan pertengkaran dengan Hanipah semasa kelas ekonomi dulu, fasal asyik dia aja yang cikgu Rashid kena dengar. Ha ha. Habis 40 minit kerana mendengar hujah kami berdua. Saya pun dah lupa kesah itu dan yang masih ingat ialah Rohana Hashim...

No Tel Hanipah: 017-601 3196

3 comments:

nakbayarzakat said...

Teen, jangan lupa Mastura yang selalu bertengkar kat bilik sembahyang .Teen memang sesuai jadi psyarah . Pembangkang terkenal. Selalu je nak menang terutama geog n eko. Ani geng kita da takde..Aku masih ingat teen memakai uniform kadet terlari-lari ka um. Se U dengan dato k. Kau jangan jelus aku se U dgn Khalifah Ali. Makan lah dengan yati tu , mentang2 aku jauh...Sini ada sate kajangla...U are love Mastura...

ALI MAIDIN said...

Entah ingat entah tidak Si Hanipah kat u tu mastura oiii.

nakbayarzakat said...

Dia mesti ingat . Group kami semua gila2' Diskus kat surau bila adik2 tidor. Teen ckp menjerit2. teen masuk u lambat . Dia pintas masuk um . Akhirnya kita degree sama' Saya ada gi jumpa n gi beri semangat. Tot tot dia melawan tokeh. Rezeki aku Ali.