ALAHAI ROHAYA

Sebentar tadi Rohaya Rahmat menalipon dan juga ada mengemel kepada saya. Merendah diri betul dia. Alahai. Emelnya:

Assalamualaikum

Saudara Ali masihkah tuan ingat pada saya. Saya begitu terharu baca emel dari kawan2 lama yang semuanya berjawatan besar…..saya sebenarnya amat segan untuk menonjolkan diri kpd kawan2 lain sbb saya adalah org yang begitu kecil……….Kawan kita YB la, datuk La Pengurus la………..dan lain2…walau apapun saya bersyukur dengan apa yang saya miliki sekarang. Sebenarnya nak cerita panjang tapi masa x izinkan……….jika nak hubungi saya emel rohaya@crc.gov.my -

Wassallam.

Rohaya Rahmat,Tingkat 3, Bangunan Dermatology, Pusat Penyelidikan Klinikal, Jalan Pahang Hospital Kuala Lumpur.

HP: 0166468714

Sesungguhnya antara kita tak pernah hairan dengan apa yang ada di dunia ini. Nilai persahabatan antara kita terlalu tinggi untuk dibandingkan dengan pangkat dan kedudukan yang ada pada diri kita sekarang. Dan pada sisi Allah, hanya takwa sahaja yang dinilai.

Sedap juga kita menghayati sajak Pak Lah:

Aku cari bukan harta bertimbun-timbun
Untuk hidup kaya
Aku cari bukan wang berjuta-juta
Untuk hidup bergaya
Aku cari bukan kawan-kawan
Untuk hidup sekadar berfoya-foya
Aku cari mana dia Al-Ghazali
Aku cari mana dia Al-Shafie
Kita bongkar rahsia kitab suci
Cari pedoman
Kita bongkar rahsia sunnah Nabi
Cari panduan
Aku hidup kerana dia Rabbi
Dialah teman
Dialah Wali
Dia mencukupi
Aku hidup bererti
Menikmati damai abadi.

0 comments: