SYARAT PERTAMA KOPERASI - ADA EMEL

Sudah ramai memberi respon kepada idea penubuhan koperasi khas untuk geng Munshi 78.

Syarat pertama penubuhan koperasi ini ialah masing-masing kena ada alamat emel. Dengan emel, isu maklumat, perhubungan, penghantaran berita, pertukaran idea dan maklum balas akan diselesaikan dengan segera. Jurang maklumat yang menyebabkan kita gagal dalam berkoperasi. Kita mahu sokongan dan muafakat yang jitu dalam membuat sesuatu keputusan dan tindakan. Maka blog Munshi ini dan emel sahabat-sahabat sekalian akan membereskan isu ini.

Ramai yang dah ada emel tetapi masih separuh lagi yang tak ada emel. Jika 50 orang sudah ada emel, syarat pertama telah dilepasi. Pada ketika umur 50 ini, masalahnya bukan wang modal RM 500 yang mahu digembelingkan, tetapi sedikit celik IT yang diperlukan. Ha ha.

Sila emel kepada saya dan katakan YES KOOP kepada emel saya : alifx59@gmail.com sebagai tanda sahabat semua sudah ada emel. Ha ha ha. Cobaan wahai Karimku.

15 comments:

Fatimah Az Zahra bt Ali said...

hehe..zaman sekarang punya kelayakan menjadi ahli koperasi dah canggeh noooh..

syarat pertama : mesti ada emel.

inilah satu-satunya koperasi yg mengutamakan silaturrahim, bukan modal.hebat.. !

noorsir said...

Pak Ali kita.. pandai betoi hang nak suruh orang belajar email..itu stail guru nak paksa murid mengaji..Bagustu...Kawan2 mari buka dan daftarkan email.. Senang tu .

Pak Ali ajarlah depa buat email..

ALI MAIDIN said...

Norsir, tak larat nak tampal setem surat nanti. ha ha.

mastura bachik said...

Kalau meting sure dapat duit Ang Pau .. He he belum apa da berangan2. Boleh lah bawa rombongan melawat ladang serai.. Bergeliga sungguh ayah kamu wahai Fatimah Az Zahra....Boleh lah mak cik berbesan..

che pah said...

En.Ali oi td Cik Fatimah kata nah jadi ahli koperasi sekarang ni canggih no.tp ada satu lagi yang seronoknya nak berbesan pun pakai blog ini dah terlebih canggih.Hai Mas kalau ya pun jomle kita pekena nasi di rumah Ali kemudian sambil menyelam minum air.

mastura bachik said...

Kita suruh bakal menantu kita tu Fatimah Az Zahra masak asam pedas taruk belacan.. Hantarannya nanti bonus koperasi....

Maznah said...

Mas, Pah.... jng kacau ye, aku baru nak tanya si ALi, psl anak dara dia, untuk anak aku....tapi aku rasa Ali tak berapa nak terima, sbb anak aku Diploma aje, anak dia Ijazah...tapi aku tak putus asa, sbb ciri2 yg Ali nak tu ada kat anak aku kot.... jgn marah le Ali.....

mastura bachik said...

Ali kata syaratnya senang je .. Janji satu parti..Besan dengan besan satu hati.. ha ha Kalau tak jadi dia bebesan dengan aku dengan kau pun lagi okey.. Dia satu kelas dengan kau.. Aku kena lah berbesan dengan anak yati la pulak.. Tapi aku takut berbesan kan yati dia garang... Kau tau masa re union hari tu dia kejut kita orang pagi2 suruh bangun..

Maznah said...

Mas, aku takut berbesan dng kwn2 ni, diletaknya harga hantaran tinggi.....kan haru jadinya...

hayati said...

Mas, tak kiralah kita berjaga sampai 3 pagi, tapi takkan kita nak subuh gajah pulak pagi tu. Yg off pun kena kejut juga.

Fatimah Az Zahra binti Ali said...

ooo patut lah tiba-tiba abah cakap," timah ! baik ko masak asam pedas.. kang senang nak kawen."

rupenye ade kisah kat sini.. hehehe..

haa..ibuk2 bapak2 skrg sangat moden..ingat kami ( anak2) je moden..jadi jodoh kat internet..rupenye ibuk2bapak2 pun dah cari menantu kat internet.
dahssyyaaatt...

Pn Maznah, saya pun diploma baru..(insyaAllah, akan sambung degree)

Che Pah said...

Semua dah booking kengkawan nak berbesan ini yang bikin ana jeolous tp tak apa kita pun tengah teropong mana yang berkenan dihati.Hai ibu2 dan bapak moden kau orang dok cari tok besan dlm internet ni dah dpt restu anak2 ke? bukan apa esok tup-tup dah padan memadan tiba2 yg empunya body ada pilihan tak haru!

Maznah said...

Slm, anakanda Fatimah, anakanda antie sedang Praktikal skg kat Kraftangan Malaysia,...insyallah akan sambung Ijazah... habis praktikal akan jadi guru ganti di Sek tempat antie kerja, ganti guru bersalin.

Jng marah ye.... gurau aje...
Ali jng marah, aku usik anak dara kau..

Pergi ke Kedah makan Laksa,
Makan bersama dengan Pak Atan,
Akhlak mulia, berbudi bahasa,
Antara ciri yg diutamakan,

Maznah said...

Che Pah, pasal dia orang dan pesan, suruh mak cari aje....mereka kata pilihan ibubapa biasa yg terbaik utk mereka....Kita rancang aje Pah, yg menentukan allah sahaja.

Fatimah Az Zahra bt Ali said...

antie Maznah :
oo.kat kraftangan malaysia. bestnye keje kat situ.

:)

bonda-bondaku di sini..
ajaklah anak-anak join baca blog munshi ni. macam saya sorang je anak-anak yg nyibuk sampuk org tue bersembang..

alamak..

:))