MOHD RAZAK KANAPIAH

Satu Tingkatan tapi lain kelas - Mohd Razak Kanapiah dan YB Mat Sirat bertemu dalam reunion 10 Mei. Kedua-duanya bermula sebagai guru tetapi Sirat dah jadi YB Bukit Katil.

Razak - jika anta nak jadi YB, kena bertanding pada 2012 dan saya boleh rekemenkan, tapi parti... ha ha.

7 comments:

mastura bachik said...

Tak suka pas pangkah pas.. Itu Ali ajar aku masa berkempen.. Hidup Razak..Bagi no akaun . wang pertaruhan sure tak hilang punya.. Kita da banyak geng.. Ali pernah kata waktu dia berjuang habisan tak pernah menang, tapi bila dia da bersara menang pula.. Itu nama perjuangan. Nepoleon akhirnya memelok Islam bukan kerana menang atau kalah perang tetapi Kebenaran..Razak , bukit katil dengan kandang bukannya jauh.. Nanti kau bole belanja kat Muara.

majezan said...

Napoleon memang ada utus surat dgn mufti Top Kapi,kagum dgn undang2 Islam.
Sebelum mati sakit kanser perut,dia pernah wasiat supaya abu mayatnya di tabur di kaki' air Seine'.
Di kuburnya ada ditandai dgn perkataan 'cis git'.
Tak cerita pulak dia ucap 2 kalimah shahadat.

Sekian terima kasih.

maznah said...

Mas, aku tabik kau, sejarah Islam pun kau pandai, sejarah dunia lgi kau tahu....cerita Nepoleon pun kau masih ingat.
Klu kau bawa aku dan Pah mkn, boleh kami tolong bayar saman kau. Baru kau boleh sendawa banyak kali.

mastura bachik said...

Majezan , berita pengislaman Napoleon memang penuh konflik. Hanya para ulama saja yang tahu. Orientlis haram tak mengaku ia sudah memelok Islam. Barat sentiasa cemburu orang yang handal tetapi Islam.. Banyaklah membaca .

majezan said...

Agaknya Napoleon dah baca tulisan Comte,the divine comedy,dan menolaknya,lalu jemput mufti.
Bagus gak tu,
Mungkin ada bebudak kita yg buat research ttg Napoleon ni nanti.
I cuma tau Louiss Massignon dan Renan,dan mereka tak pulak tulis ttg budak Napoleon ni.

amin said...

Salam Majezan (Dr),

Aku pun pernah terbaca yg Napoleon peluk Islam sebab dia lama berada di sekitar negara Arab dalam ekspedisinya menakluk negara2 Islam, hinggakan banyak undang2 Islam diterapkan di Peranchis. Macam sejarah hubungan Melaka dengan China yang kita belajar dulu, kita tak pernah tahu yang Yin Ching dan Cheng Ho tu orang2 Islam rupanya! Ini semua gara2 orientalis kafir yang memang nak sembunyikan fakta sebenar tentang keislaman mereka. Kalau mereka dedahkan fakta sebenar, malu besarlah mereka. Mudah2anlah Napoleon tu benar2 masuk Islam - dapatlah dia masuk syurga. Wallahu aklam.

mastura bachik said...

Dan banyak lagi orang2 ternama yang tak boleh menyembunyikan keindahan islam... Nur dan keindahan Kaabah bukan kerana jasad tetapi dihati orang orang Islam yang bersih fikirannya. Tidak terhalang pandangan dan firazatnya... Amin teruskan pengkajian mu.. Terokai