ISUnya - bukan ORANGnya

Yang kita bincangkan ialah ISU bukannya ORANG. Berikan saja pendapat anda terhadap isu yang kita bincangkan, bukannya terhadap orang yang memberi pandangan. Jika kita bincangkan hal orang yang memberi pandangan - maka isu yang dibincangkan tidak akan selesai. Ha ha ha.

Benarlah kata Saidina Ali (krm wajhah) - dengar apa yang dikata, bukan siapa yang berkata.

Faham tak murid-murid.

Sesekali kita ni terlajak kan. Syaawal nanti minta maaflah berkoyan-koyan kan.

Tetapi jika dalam politik dan kepimpinan - sebelum bincang isu, orang nak analisa siapa yang cakap tu. Jika kaki malaun mana, jangan nak ajak orang pi masjid. Ha ha ha. Buat gelak dek orang aja...

ISUnya ialah bagaimana nak cari wang untuk program perjumpaan tahunan akan datang setiap tahun. Itu aja. Saya cetuskan idea awal - tubuh koperasi 50 orang, seorang RM 500, buat projek serai, untung RM 10,000 setahun, maka kita perhabiskan untuk makan setiap tahun.

Jika nak melabur ke nak niaga ke - itu hal masing-masing. Buatlah sendiri, kat luar itu ada PNB le, ada Unit Trust le, ada Bank Rakyat le, ada lintah le, ada keli le, ada ketam nipah le, dan 1001 hantu raya lagi. Ha ha.

TARIKH TUTUP JOINT KOPERASI PADA 15HB JUN 2009. Jangan lupa emelkan persetujuan anda. Yang sudah setuju - Mansor, Basir, Hayati, Hasnah Mohamad, Rohana Hashim, Md Jadi, Rohaya, Maznah, Norsir, Karim, Zaini Samani, Mokhtar, Yahaya Ghani, Maria, Mohd Han, Dr Majezan (banyak sangat syarat tambahan yang dia nak ikut), Sharifah Nuri, Mastura, Mat Aris Bakar, Aziz Mat Yasin, Adam, Sahara, Norhizan, Jamaliah Jamiaan, Datin Saudah dan Ali - 26 0rang.

Pandai-pandailah ajak yang lain. Jika tak cukup, idea suami isteri kena jadi ahli perlu dibuat. Jika tak cukup juga, kita talkinkan aja idea ini. Ha ha.

Jika semua aktif dalam blog ini, mesyuarat kat blog pun dah ok. ha ha. Jika tak reti komen, talipon saja kat Maznah tu - 016-2632809, gerenti dia boleh bagi tusyen khas, sambil promote Alphalipidnya. Wahai Abdullah Wahid, Abdullah Bachik, Marhamah, Mokhtar, Johari Mohamad, Rani - bila lagi engkau nak menyelam di lautan maya ni ha????

12 comments:

majezan said...

Betul tu.
Visi koperasi kita untok menaja perjumpaan kita secara berkala juga impromptu.Biasa2 saja.
Aku perhatikan asyik Basir je yg keluar duit poket.Kalau ada koperasi,senang sikit.
BMW dia yg ditarek DBKL dah OK ker?

Maznah said...

Kan Basir ada kwn kat DBKL, dah bereslah tu....
Itulah Basir, patut kau bungkus sikit untuk aku, kirim pada Mastura, sbb dia balik lalu kat umah aku......

mastura bachik said...

Maznah nanti kita buat makan2 kat kawasan kita . jangan buat hari sabtu ahad orang semua gi guma orang kawin.. Buat hari biasa je...

Yahaya_bangi said...

Salam................
Kalu ada TERlebih duit sekarang masanya utk invest dalam Islamic trust fund ikut SYARIAH....
PIDF, PICF, PIF etc hehehe
Jangan lupa visit: www.formulaone.com.my

Maznah said...

Slm, mas, klu kau tak nak jumpa hari sabtu atau ahad, aku cadang nak ajak kwn2 perempuan aje pada hari Jumaat, mkn tengahari, order kat kantin sek aku..nasi minyak, nasi baryani, nasi aloha, nasi goreng kerabu dan mcm2 lagi. Kau org pertama dtg sebab tolong buat air.....Lepas sekolah kau dtg ye. Setuju tak, klu setuju nanti aku jemput sahara, saripah, dayah, jah, Milah dll

Maznah said...

Pah, isyallah aku dtg umah kau pada Sabtu ni, sbb aku dah janji nak bagi kau karipap sardin dan sambal tumis. Kau tunggu aku kat Shell seperti yg kau cakap dlm telefon.....
Nanti klu kau free tel aku esok, no: tel kau dah hilang dlm simpanan aku.

basir said...

Ada hikmah disebalik kes saman dan tarik kereta tu. Sekurang2nya ada memori menarik yang akan kita ingat sampai bila2. DBKL buat ops dan kerja dia. Aku bayau upah tarik kereta RM 50 je beres....

maznah said...

Basir, kwn punya pasal. apa ada RM50.00 dengan kemeriahan berjumpa kwn2. Eratkan siratulrahim hingga ke akhir hayat.
Tak ambil gambar ke, kereta kau kena tarik, boleh masuk dlm blog sebagai bukti dan kenang-kenangan....jng marah ye....klu marah suruh Ali padam ini ayat dlm blog.

Kak Zawi said...

Tuan Ali, kak Zawi nak tanya. Boleh joint tak koperasi u all ni? Rasa teringin juga nak sibuk2 dgn program ni. Bantu tambah ahli.

ALI MAIDIN said...

Kak Zawiah, asalkan ada bau bacang dengan geng 78, kira boleh le. Jangan depa dok marah kak Zawiah lagi raging dulu dah le. Ha ha.

Kak Zawi said...

Tuan Ali, Bukan setakat bau bacang je bau belacan pun ada. Heeee....:-)))))
Team akak kuat tu dlm group u all. Akak rasa akak je yg ada 5 org adik angkat masa tu. Part raging tu bukan ape, untuk lebih mengeratkan silaturrahim.
Ape2 pun terima kasih.

rohana bt.mohamed dali said...

Saya terbaca rancangan untuk menubuhkan koperasi,bukan calang-calang idea itu. Syabas saya ucapkan. Saya juga ingin turut serta ,bukan apa nak juga menumpang kalau ada dividen atau bonus , salah-salah hemat boleh guna duit dividen pg melancong tak dapat luar negeri dalam negeri pun jadilah.
Rohana Bt.Mohamed Dali.
6 Sastera II.