RAHSIA SEDAP MAKAN

Rahsia sedapnya makan ialah:

- Makan bila lapar
- Orang belanja - free le
- Makan dengan kawan lama.

Tengahari tadi - Mastura, Razak Husin, Md Jadi, Hidayah, Khatijah, Sahara, Jamaliah Yusof dan Bashir makan ala buffet di Restoran Haslam di Jalan Pahang, KL. Apa lagi Basir tukang bayar le.

Punya syoknya makan - kereta Mastura kena saman dan kereta Bashir kena tarik dek DBKL. Sabar aja le.. Ha ha.

Aziz, anta tengok gambar ini pun dah kenyang kan

17 comments:

Anna said...

Salam Basir,
Saya dah bereskan pengedaran CD MELAMPAU tu(he he..) untuk kewan-kawan di Seremban dan Tampin. Untuk Kak Hasnah dan Kak Umi saya hantar ke rumah mereka. Untuk Adam saya beri pada isterinya,untuk Razak juga saya sampaikan melalui isterinya dan untuk Rashidah saya beri melalui kawannya(atas permintaan dia juga).Walau apa pun terima kasih,Basir atas usaha awak perbanyakkan cd tu.Saya berkata dalam hati saya,saya akan simpan semua gambar dan barang2 geng munshi buat kenangan paling berharga. Nametag dan beg kertas door gift tu pun saya simpan dalam album khas tau.Biar anak-anak saya buat kesimpulan atas tindakan saya ini bahawa betapa pentingnya menghargai suatu persahabatan..

Yahaya_bbbangi said...

Salam Basir & geng,

Saya mohon maaf tak dapat bersama join lunch tadi pasai attended international R&D forum @ Marriott hotel putrajaya......

aziz said...

Ali, sebenarnya aku dan sapiah pun ada jamuan tadi,sama2 kita makan, tapi kami tak selera sebab kau, basir, md jadi razak H dan geng2 lain tak ada, betul cakap kau, makan paling sedap bila ada kawan2 lama. Bila kita nak makan sama2 ye ?
Jasa kau, basir, yati, mokhtar dan ajk lain memang tak boleh dilupakan.
Utk pengetahuan anna dan geng2 lain, nametag reunion saya tampal dalam beg duit, hari2 dpt tengok. Beg kertas masih saya simpan bersama hadiah reunion.
buat basir dan mastura aku simpati kerana kalian kena saman. Anggaplah itu sebagai dugaan dan COBAAN....... Aku pun biasa kena saman dan pernah kehilangan kenderaan.

majezan said...

Aku pun tk dpt dtg,sbb ada kerja meeting,tapi tak lah macam si YAG yg meeting di Marriot,aku ke Hulu Langat jer,tengok bebudak AIDS yg tinggal dlm hutan sbb diorg takut kena bom!
Aku pun takut gak.
Puak2 aku suka hutan,sampai org tk bagi balik negara pun ada.

ALI MAIDIN said...

Dr Majezan mencari jalan lain ke syurga tu....

Ab.Karim Harun said...

Saya seronok tengok kawan-kawan lama makan dan bermesra tapi saya tak dapat join kerana ada kerja kat Kelantan dan nak belajar cara tanam serai nanti boleh jual dengan Tok Ali Maidin.

Yag said...

Oh Majezan............

Sesungguhnya dulu kau lain ...
Sekarang kau lagilah LAIN.....
Muga2 kau jalan2 cari IMAN..........

mastura bachik said...

Sorilah Maznah dan Che Pah , aku pun keluar awal sekolah dengan mengayat habis guru besar aku. Nak ambik kau orang memang tak sempat sampai sampai je aku belum sedawa da kena saman.. Aziz nasib aku, Razak k tak datang patut lah dia guru besau.. Lain kali kawan2 kita nak belaja ke buat lah tepi2 sungai, laut atau bawa pokok yang tak kena saman..

maznah said...

mas, betul kata kau, bila kau cakap psl bawah pokok, teringat aku masa kita sekolah rendah kita belajar muzik bawah pokok getah. masa itu Cikgu Kamisah yg ajar. Aku masih ingat memori tu... Kau mengayat Guru Besar, aku mengayat CC, fikir punya fikir tak jadi, takut jadi apa2 dan takut lambat masuk pejabat....

mansor said...

Kalau tak nak kena saman, jom kita makan kat Pengkalan Balak. Tepi laut lagi... Kalau ada kekawan yang nak datang ke Masjid Tanah, beri tau dulu.. boleh kita ngeteh sama-sama. Razak K... kau ajak Razak H datang ke Pengkalan Balak, pekena teh tarik.
Walau apapun, aku simpati kat sahabatku Basir dan Mastura. Jom Basir ke Pengkalan Balak. Kita sembang-sembang sambil ngeteh.

razakhussin said...

Salam kawan2,
Terima kasih Mansor kerana sudi mempelawa aku ke Pengkalan Balak.Aku takut sesat kalau pergi sorang,tapi kalau ada Razak K mesti ok punya. Aku tak kisah,kalau ada regu set aje bila-bila bolih, InsyaAllah.Sesekali duduk atas pangkal balak di tepi laut aaaa...alangkah indah dan nyamannya.

majezan said...

Pengkalan Balak dah OK ke?
Dulu selalu ada tunjuk perasaan org kampung sbb ramai sangat _ _ _ i,jadi naj_s _ _ _ i tu pergi kelaut.
Baunya menusuk hidung bebudak matrikulasi.

hasnah said...

Basir..agaknya perisik ni kena selalu tukar-tukar keta ke.. sebab masa kau bawak aku dengan yati gi rumah sham bawak keta lain, gi jumpa aku kat AGajah bawak keta lain, kena saman lak keta lain...agaknya jadi perisik bertauliah ni selalu kena tukar-tukar keta ke..Hai nasib kita serupa Yati..yang boleh kita bawak hanyalah Kereta Sorong je

mastura bachik said...

Betul tu mansor kat pengkalan balak ada warung bawah pokok , kueh udang, nasi ayam dia membunuh sedapnya. Guma saya kat guma maznah tak jauh dari situ. Majezan tak payah dikenang yang pergi ke laut tu... Air ini semuanya bersih dan menyucikan.. Semuanya kepunyaan Allah.. Perkara tu da lama sejak saya sekolah f3 lagi.. Bijak pandai melaka tak berbunyi pun. Saya ada turun berkempen hari tu nak tunjuk saya prihatin... Di mana kau orang semua?

mastura bachik said...

Hasnah kau jangan kecil hati . Kita orang yang pandai bawa keta ni rasa nak jadi macam u all sara, yati, hanim dan hasnah . Duduk orang lain menjadi supir. Balik dari Restorn Haslam bkn saja kena saman, jem giler.. Pening kepala bila bawa kereta.. Sarah dan Yati berlagaklah sekarang anak2 da cuti sem.. boleh jadi supir... Nasip aku nak beli tong gas pun kena bawak kereta sendiri....

maznah said...

Slm, Majezan,saya, mastura, maimunah dah tak heran bau di Pengkalan Balak tu, Dari Tingkatan 1 hingga 5 aura bau tu memang sinonim dng kami. Walau bagaimana pun saya, Masturah, Maimunah menjadi orang2 yg berjaya pada hari ni.... Klu tak percaya tanya Masturah.....Itu semua dulu, skrag dah ok dah....
Pengkalan Balak menjadi tempat perkelahan yg sungguh menarik dng menawarkan pekej penginapan yg sungguh istimewa.... Kempen Tahun Melawat Melaka...

amin said...

Hasnah, mujur dapat naik kete sorong... masih boleh pulang ke rumah. Kalau naik kete mayat...? Roh ajelah yang boleh balik ke rumah... Syukurlah apa yang ada. Jgnlah cemburu kat Basir yang dapat naik kete macam2 tu....