PESANAN ZAKARIA OSMAN

Zakaria Osman 6 Sastera 1 selalu ingatkan saya, berselawatlah banyak-banyak.

Maka saya panjangkan ingatannya kepada kita semua melalui blog ini. Hari ini saya nak bercuti dari berblog, ada urusan luar.

14 comments:

zakaria osman said...

semuga allah melimpahkan rahmat pd awak sekeluarga ali mydin,,,amin !

basir said...

Kau hilang kemana Zeck. Kami semua dok tunggu beras yang kau janjikan dulu tu. Dengau kabau kau ke Langkawi dan Brunai untuk promosi beras Malaysia.

zakaria osman said...

ka ka ka...ada lah sahabat..kau je tak nak contact aku..ye la..mana nak sama taraf dgn aku kan..kau da left kolonel katakan dan aku ni sape kan...he he

basir said...

Hai sahabat aku tak pernah fikir macam tu. Apa yang kita nikmati adalah dariNYA. Sentiasa bersyukur amalan aku. Aku tidak membeza2kan kawan2ku.

Maznah said...

Slm, betul kata kau Basir, kita disisi allah sama saja, tak ada beza. Aku bersyukur diberi kesihatan yg baik dpt beribadat pada allah dan diberikan kwn2 yg baik2 belaka. Tengok saja pada 10.5 semua tidak berlagak dan berada dlm harmoni dan dirahmati allah. Zakaria, yg baik dari allah, yg tak baik dari kita. Semoga kita semua berada di landasan yg betul dan positiv dlm semua perkara.

zakaria osman said...

terima kaseh maznah atas ingatan ,nasihat ..sy mintak mmaf krn sy tak mengingati wajah anda ..dan sy juga tak tahu mana satu maznah said..sy doakan awak d rahmati allah berkekalan dan hdup aman damai dg keluarga...sy hamba allah yg byk kekurangan dan sy amat buruk...tq

majezan said...

Basir ni memang down to earth,Aku jumpa dia di KL dgn Ali,aku panggil dia major pun dia OK jer,sampai Ali bgtau pangkat dia.

Ab.karim Harun said...

Allah hu Akhbar kan kita ini dan tua pandai-pandai lah sesuaikan diri dan 50 tahun hidup kan.Bagi Saya kawan-kawan kita semuanya ok.Zakaria rugi kau tak datang tau saya dapat kenal dan tatapi balik wajah-wajah yang matang kekawan kita .Bagi saya mereka semua tidak kira pangkat tapi sangat mesra dan berpeluk-pelukkan antara satu samalain.

zakaria osman said...

majezan dan karim..ye ye..semua betul kata kamu.....sesungguhnya manusia itu berada dalam kerugian kecuali org yg beriman bertakwa dan pesan memesan sesama lain...tq

maznah said...

Slm, walaupun kau tak kenal aku, tak apa, kau paling tinggi sekali dlm kelas. Biar kita buruk dimata orang, asal cantik dimata allah. Sesungguh manusia sama, cuma yg membezanya amalan kita. itulah yg akan dibawa apabila kita mati. Jadikan al-quran sebagai sahabat, baca ari2 dan amalkan isi kandunganya, semoga mendapat keberkatanya. Insyaallah.....

CT NUUR said...

Slm, t/k kpd semua AJk Reunion.

R - Ramai-ramai ke Air Keroh,
E - Enjoy sakan semua orang,
U - Utk suami/isteri yg tak gi, tk sbb izinkan,
N - Nun di sana bertukar-tukar hadiah,
I - Ikhlas bertemu, semua ceria,
O - Ok, sampai disini sahaja ceritanya,
N - Nanti, insyallah th hadapan berjumpa lagi.

UCAPAN INI UTK SEMUA SAHABAT YG HADIR DAN YG TAK DAPAT HADIR PADA 10.5.2009.

mariah ibrahim said...

Assalamualaikum Zakariah dan rakan-rakan,
Terima kasih atas pesanan drp kamu,
Semoga kita semua terdiri drp golongan yang mendapat syafaat dr Rasullah SAW di hari pembalasan nanti.

Amin....

maria....

noorsir said...

ASsalamualaikum.
Zakaria..T.kasih ingatan kau pada kita orang.
Kita tak pernah nak lupa kau..cuma kalau datang tempoh hari aku ingat aku dengan kau akan ketawa kuat-kuat.seronok dapat jumpa.
Kita semua sama aje..50 tahun dah Allah pinjamkan umur kita.Syukur ada baki 12 tahun lagi.itu kalau sampai.sebab itu kita rindu kat kau..
Nantilah aku ajak kau minum-minum dengan karim dengan kenkawan yang kat Melaka.Ok ye Zek..

zakaria osman said...

terima kaseh norsir ..terima kaseh maznah..terima kaseh karim..semuga allah melimpahkan rahmat keatas anda semua..amin ! allah u akbar