ISTERI AZIZ DAN AMIN

Isteri Aziz Mat Yasin, Puan Safiah (di kiri) dan Puan Mashita, isteri Mohamad Amin ketika di majlis reunion 10 Mei. Entah apa yang dibualkannya hal suami depa yang karam dengan kekawan lama. Ha ha.

18 comments:

basir said...

Pn Safiah sedang menurunkan ilmu ummmmp kepada isteri Amin. Amin ada apa2 perubahan ke.....lawak je min nanti aku datang lagi kerumah kau. K

maznah said...

Basir, klu aku ingat masa orentasi dulu, mcm mana Kak Piah buat kat kita org, rasanya malas aku nak tegur dia masa Reunion dulu... tapi bila fikirkan dosa pahala. syurga neraka hilang semua sangkaan buruk aku. Aku tegur juga dia masa reunion hari tu... Klu kak Piah baca maaf le...

basir said...

Hai jangan diingatkan kisah lama nanti luka lama berdarah kembali. Semalam aziz dan kak piah belanja aku isteriku makan di ikan bakar malim tau. Nak balik dia siap bekal kueh bahulu, keropok dan buah pauh pada kami sekeluarga.Si aziz balik2 cerita aku ni Mr clean masa 78. Ape lagi bini aku jeling2 perli le tu pada aku. Persahabatan dan kemesraan sebegini yang aku harapkan dari semua sahabat2ku.... INSYALLAH

Anna said...

Maznah,
Jangan le simpan dendam.Masa reunion saya se meja dengan dengan Kak Zawi.Teringat juga masa minggu orentasi,teruk dia buat saya tapi saya tak marah pun.Masa kita senior kita buat junior pulak.Nyesal lak rasanya...he..he..

Maznah said...

Slm, Anna...aku dah lama maafkan....biasalah bila kenangan mengusik jiwa, segala-gala dalam ingatan. Tapi masa kita enam atas, kan minggu orentasi kita sekerat jalan aje, sbb ada pelajar yg mengadu dengan mak mereka, kata kita buli anak mereka teruk. Lantas perjumpaan dibuat oleh warden, dan terus dibubarkan minggu buli membuli tu... tak kan kau tak ingat Anna...
Klu jumpa kak Umi salam untuk dia, ari tu berbual sekejap aje....

sapiah said...

Maznah, peritiwa lama jgn dikenang, saya pun dah lupa.Maaflah kalau ada yg tersinggung. Kalau dtg Melaka,tel lah saya nanti saya dgn aziz nak belanja kau, anna dan basir makan satay atau ikan bakar atau apa2 yg kau suka. Ini bukan COBAAN, ini BETOL2 tau. Pada basir dan maznah tak payah panggil puan atau akak, panggil sapiah dah le, baru mesra, tak geram lagi........

Sahara said...

Salam Sapiah dan Aziz. Saya dah dapt maklumat klsmate you yg meninggal kemalangan sama hari raya klu tak salah tahun 2002 namanya Fatimah Jusoh. Dia gi sekolah naik bas MOS Acai Dia orang Serkam . Saya perasaan dia pun secara kebetulan semasa ada urusan di Kem. Kewangan, masa tu saya kerja di maktab( IBKL). Dia yg tegur saya dulu. Apa pun kita sedekahkan Al fatihah untuknya.

hayati said...

Maznah, lepas Aziz & Sapiah belanja makan, kau kena hadiahkan dia orang satu tin alpha lipid, untuk di cuba. Ini barulah dikatakan COOOBAAA AN. Bila dah BETOL2, baru le beli.

Kak Zawi said...

Akak baca komen ana. Opps....akak harap ana dan adik2 yang lain secara langsung atau tak langsung, ma'af dr kak zawi jika masih trsimpan jarum yg patah.Buang lh jauh2. Maklum je lh darah muda masa tu tp hati baik.Tp ada baiknye garang masa tu sbb u all masih ingat kt akak.Kalau tk, siapa kak zawi kan??? T.kasih atas kesudian adik2 semua menerima kedatangan akak masa reunion tmpoh hari. Kenangan yg tk dpt di lupakan walaupun sekejap. Mane sangka jumpa Sapiah member lama.

mohdaminrohani@ymail.com said...

Salam Basir,

Sebenarnya aku dan Aziz ada banyak rahsia untuk dikongsi dgn kawan2. Kalau kau nak tahu datanglah ke Jasin. Boleh kami ajau pada kau.

Tempoh hari, ada kekawan yang tanya bagaimana aku boleh jumpa isteri aku tu. Aku dah pun jawab pada Yati, ikan di laut, asam di darat, dalam periuk bertemu juga.

Yati jawab, ada orang tak makan asam tau...
Aku balas, orang yang macam tu
'kurang asam' namanya. Ha...ha...

basir said...

Mualaikumsalam amin. Terima kasih jemputan insyallah aku akan datang nanti. Aku ingat kau dan Yati kena Pergi Taiping, Perak sebab disitu ada satu tempat di panggil Pokok Asam. Memang banyak pun pokok asam. Kalau kau berdua kurang asam duduk bawah pokok asam 10 minit untuk tambah asammmm. Kalau boleh bawa sekali si kurang asam - miskin harta kaya budi bahasa tu .he he.....

Selamat bercuti untuk semua sahabat2 guru.

hayati said...

Amin, kau ingat ikan dgn asam boleh loncat sendiri ke dalam periuk. Tentulah ada orangnya yg tolong masukkan.
Itulah ibarat pertemuaan Amin & Mashita.
Basir, asam biasanya disebut asam jawa. Saya tak perlu asam lagi, sebab saya dah dapat ownernya orang Jawa.

mohdaminrohani@ymail.com said...

Basir,

Tak payah susah2 pegi Teping. Beli aje asam boi di kedai tu. Kolom banyak2. Kalau larat telan biji2nya sekali. Lepas tu makan apa pun mesti rasa masam.

Aku ni pemalu orangnya Yati. Aku tak cari sendiri. Aku order aje. Arwah mak akulah yang tepaksa susah payah carikan dulu. Aku ni anak maklah katakan. Elok dan cantik pada mak aku elok dan cantiklah pada aku. Pilihan ibu memang ada keberkatan. Amacam, dah puas hati?

hayati said...

Cerita Amin ni memang dah tau lagi dulu lagi. Saja nak Amin buat pengakuan sendiri, biau terjawab persoalan kawan2 lain.

mohdamin said...

Aku pun tahu kau dah tahu. Kau ni memang cekaplah cari maklumat tersembunyi orang lain. Aku kira kau ni salah pilih karierlah. Patutnya kau jadi inspektor polis ke, mata-mata gelap ke bukannya pegawai imigresen. Memang sesuailah Ali gelar kau 'James Bond Yati' masa mencari kawan2 dulu... he he he...

hayati said...

Min, saya bukan keja kat Imigresen, tapi jabatan lain. Nampak nau kau tak baca blog ni dari awal. Keja saya deal dgn public, kena banyak temubual. Sebab dah terbiasa, nak dapat cite kawan2 jadi senang le. Yg terer korek maklumat sebenarnya kawan kita tu yg belanja awak KFC.

amin said...

Maaf tersilap. Siapa yg awak maksudkan? Kaveri?

aziz said...

Basir, memang aku cakap benar yg kau mr clean masa sek 78 dulu. Isteri kau jeling2 kau tu bukan apa, kau ni kan smart dan nampak muda ye, mcm baru 30 an, jadi dia kurang percayalah. Org mcm kau ni senang memikat dan dipikat.
Yang aku belanja kau tu sebenarnya aku nak balas jasa kau mencari aku sampai dapat semata2 kerana kawan dan dah lama kita tak jumpa wlpun kau sibuk dgn tugas.