PAYAHNYA 6 SAINS

Dalam menjejak bekas pelajar Tingkatan 6 Atas, SMMA 78, rasanya budak 6 Sains yang payah nak dapatkan infonya.

Yang baru dikesan oleh Zolkaply Mohd Yunus ialah Hamidah Daud yang kini mengajar di SK Pengkalan Balak, Masjid Tanah. No HPnya 019-6879025

Sebelum ini, Norsir Sarif menjejak Kavari Kavandan yang kini mengajar di SMK Simpang Bekoh, Jasin. Kavari ialah jaguh merentas desa Munshi. No HPnya 013-6845278.

Ada yang sudah kita sms, tetapi tidak respon pun. Apa kita nak buat?

Menurut Zol lagi, seorang sahabat 6 Sains kita juga telah meninggal dunia iaitu Amir@Rahmat Mohd Yunos 6 Sains 1. Dah lama meninggal (199? . Beliau guru di SABK di Sg Udang. Sebelum tu bertugas di SMK Ghafar Baba. Isterinya sekarang di SMK Klebang Besar, Guru Kanan Mata Pelajaran Vokasional. Al- Fatihah...

8 comments:

md jadi said...

knp la aku sentiasa d tggalkan..
huhuhu

Anonymous said...

Hari ini aku dah contact beberapa orang lagi. Antaranya Razali Baharom, Pensyarah Kolej Matrikulasi Melaka, hp no 0126398059, Mansor Kassim, Pensyarah Institut Perguruan Perempuan Melaka (dahulu pensyarah di Kolej Matrikulasi melaka) hp no 0196633461. Ramli Ahmad di Kolej Matrikulasi Pahang, saya sedang dapatkan no hpnya. No hp lama dijawab oleh org lain

Anonymous said...

Siapa tahu no hp kawan-kawan lain. Antaranya Yahaya Sharif (berniaga kedai di Lendu), Yahaya Ghani, Majezan Yakop, Nor Rohaizah Othman(Guru di JB), Jamaliah Yusof(Guru di KL)? Yahaya Ghani dan Majezan mungkin doktor tak?

Anonymous said...

Yg dtg reunion hari tu pun tak respond direct kat blog ni. Samada dia org baca blog ni kita pun tak tau. Entah2 mereka masih menganalisis tiap coretan rakan2 lain. Nasib baiklah Zolkaply, Razak K & Md Jadi rajin respond. Minta mereka bertiga ni godak kawan2 sns, jgn berdiam diri je.

Anonymous said...

Tadi ade mesyuarat karnival pendidikan melaka 2009 di MITC. Jumpa dengan warden yang mungkin kekawan kenal sangat iaitu Cikgu Rosti. Cakap ngan dia kita orang form six batch '78 nak buat reunion pada 10 Mei. Saja nak bagi dia jealous sikit. Siap ambil gambar ngan dia lagi. Kata nak masukkan dalam blog. nanti aku postkan gambar ngan dia. nampak macam sebaya aje.

Anonymous said...

Sebut tentang Cikgu Rosti, kat asrama dulu, ada yang menyamar dia, bawa lampu suluh, suluh dom lepas padam lampu. Satu malam lepas padam lampu, aku berbual dengan Daud (junior T5)tiba-tiba Rosti sebenar suluh aku. Aku ingat Rosti tiruan, lalu aku jerit, "Sudahlah Rosti tipu, jangan nak menyamar!". Bila dia mendekat, rupa-rupanya Cikgu Rosti yang real. Apalagi, malam tu aku kena panjat pokok betik le.....

Anonymous said...

Tolonglah cari geng pompuan sain diaorang semua dok asrama puteri, Jamaliah Yusuf, Midah, Rohaizah Osman, Yang paling aku rindu Mulyati..Saya pernah ikut dia saya diam je sebab tak tau cakap jawa..Dia orang paya dalam ke? Da lupa betul.. Teringat sangat masakan sambal goreng dia..

Anonymous said...

Pelupa sangatlah Mastura ni. Dlm blog ni dah dipaparkan hp Mulyati dan suami dia. Sekarang dia menetap kat Melaka Pindah. Bila raya atau kalau ada urusan, baru dia balik Paya Dalam. Hp 0129724317, 06-5591787(H). Slang Jawa dia masih ada lagi. Saya kat Paya Dalam ni dah biasa sangat dengan sambal goreng dan nasi ambeng. Tapi tak reti juga cakap Jawa.