MASTURA BELANJA SATE KAJANG

Orang lelaki pantang diajak makan, wajib datang punya. Mohd Razak Kanapiah, Razak Husin, Basir Hj Amit, Ali Maidin, Mastura Bachik dan Norhizan Mahtob menjamu sate di Kajang malam tadi. Mastura tukang bayar tau.

Gambar 1: Razak sedang jual cerita, saya makan aja.







Kami merakam detik sejarah. Yang depan sekali Basir dan Norhizan.

Yang belakang sebelah kanan Razak Husin.










Gambar 3: Mastura dan Norhizan Mahtob. Norhizan macam gadis 24 je. Ha ha. Jangan ada yang menyesal.


26 comments:

Anonymous said...

Ali tengok gambau ni ada kawan kita tu masih bergetah ye walaupun dah masuk separuh abad.Dia ni mesti pakai ilmu. Ilmu apa dia pakai ha. Mungkin ilmu pelik bin ajaib atau ilmu Datin Seri Hasmah. Ape lagi kawan-kawan pompuan hujani tel/sms kat kawan kita yang bergetah ni. Tak salah bak kata perpatah tuntut le ilmu hingga ke negeri Cina.

Anonymous said...

Tengok gambar lebai kat atas tu macam tengah bagi tazkirah aje..

Anonymous said...

mas.. kau kabau kat aku yang si perempuan melayu pemalu tu makan banyak tak? sebab masa dia jumpa aku kat alor gajah hari tu berkali-kali dia cakap ...daku pemalu leeeee..anonymous tu aku tau mas..kau tau le je kalau kat ag tu siapa..nak masuk ruang komen tapi tak tau..nak suruh ali ajarkan malu...

Anonymous said...

slam saudara mansor, betul ke y budak bemban.Sebabkalu tu tak tak ingat bakar lajis budak lubuk kasau 6S1/2. now kerja katHKL. Dia saudara abang ipar saya Cuba hubungi unit forensik HKL.Daripada sahara

Anonymous said...

hai mastura bukan main lagi kau belanja kawan-kawan lama tu. Kau dah celik IT tolong ajar pada Hasnah dan Sahara cam ne nak buat komen ye.

ALI MAIDIN said...

Aku dapat korek bagaimana Razak gitaris menjadi tuk guru kini. Semua bini punya fasal juga. ha ha

Anonymous said...

Razak Husin bukan merempit main-main oi. Dia mewakili Sepang Circuit untuk promo Granprix Malaysia oi. Dia akan ke Phuket ketika hari reunion nanti jumpa mek siam. Kalau kat Siam, tak perlulah cari borang kat razak kanapiah tu.

Anonymous said...

aku bila ingatkan razak ni, memang aku tak sangka betul. macam langit ngan bumi. dulu bila camping kat pulau besar, yang paling aku tak lupa ialah bila dia 'goreng' gitarnya bila main lagu hotel california. sampai sekarang aku minat kat lagu tu sbb razak punya goreng... nanti bila reunion boleh suruh razak mainkan lagu tu... ok jugak tu...

Anonymous said...

Dah 1.14 pm masih depan blog lagi ni, engkau tak gi sembahyang Jumaat ke Mansor? Jangan-jangan kat Melaka tak ada sembahyang Jumaat kot?

Anonymous said...

sorrylah brader, tempat keje aku sebelah masjid da. masih sempat hisap dua tiga batang rokok lagi..

Anonymous said...

untuk pengetahuan sahara, bakar lajis tu memanglah budak lubuk kasau, tapi dia bukan batch kita. dia junior satu tahun dari kita. dulu ada juga jumpa dia tapi la ni jarang. kalau jumpa pun tak perasan kot.. sbb kepalanya dah lapang macam kepala si ali tu... jangan marah ye ali...

Anonymous said...

oh ya saya dah conrifm memang betul dia junior.Maknanya saya kena minta maaF dgn Razak Lajis salah info. drp sahara

ALI MAIDIN said...

Kau orang jangan dok sembang je. cari zakaria ismail tu. Member ketat aku kat asrama tu.

lomah kau said...

Sahara ni dah tahu nak komen tapi tak tahu nak tulis nama. Suruh le anak ajaukan ye.

kawan -kawan said...

Mastura corum yang kau belanja itu tak ramai. Lain kali buatlagi dan jemput orang melaka serta KL semuanya baru meriah.Boleh ajar nanti sahara macam mana nak komen dan tulis namanya.

mastura said...

Salam geng2 yang tak bersama makan sate. Bila tuan Ali kita mengidam sate saya bajet kau-kau punya... konon ramai yang datang, yang hadir 6orang sahaja.. Situasi i. Tuan Imam Razak datang taskirah syurga n neraka. Situasi ii. Mejar Basir sibuk dengan camera paparazi dia fokus pada jan yang masih bergetah, aku terkeluar dari digital dia..montel. Situasi iii. Datang plk Razak Husin , ceta pasal kl menjerit dengan motor dia...Situasi iv. Jan sah dengan pemalu dia 5btg sate pun tak habis.. Akhirnya tukang bayar bank in semula duit sate.. Lagi pun yang datang seperti Tuan Ali kita da tua2 da tak begigi... He he Pada yang tak datang bole datang bila2 masa ...

Orang Jasin said...

AKU TERTAWA SENDIRI TENGOK GELAGAT KAWAN-KAWAN SEMUA.BIAU TERLEBIH KETAWA JANGAN LEBIH MENANGIS

razakhussin said...

Assalamualaikum Mastura,
Terima kasih bebanyak kerana belanja makan sate kajang. Kesian kekawan yang lain. Sebenaunya aku tak puas makan malam tu sebab dah kenyang. Lagipun Malam Jumaat, nak balik cepat. Bukan ape teringat orang tua-tua pesan, malam jumaat ada hantu!!!

hayati said...

Betul kata kau Razak. Ikut kalender Jawa, malam tu malam Jumaat keliwon, manyak antu woooo. Kharis lagi pakar dalam bab ni.

orang jasin said...

Nenek akau dari Medan pesan hantu yang sebenornya,orang berkepala hitam dan dah nampak putih-putih di rambutnya.

Razak Kanapiah said...

Aku pun nak ucap terima kasih pd Mastura. Betul lah Razak Husin tu nak balik cepat sebab malam Jumaat. Pukul 1.03 pagi masih dengan aku, agaknya kalau bukan malam Jumaat harus 5.00 pagi baru balik. Silap-silap sujud sajadah depan satay Samuri, kan Shekh Ali.

basir said...

Ini baru 6 orang bertemu dah banyak tawanya.Bayangkan lepas ni 100 orang bertemu tentunya 1001 macam komen dan tawanya timbul. Hoi besat nye. Lepas ni Mastura plan situasi 1 hingga 100 baru meletup, aku tukang snapshot je.

tok ompak said...

Atok syukur cucu atok dah mula jalin siratul rahim.Tapi jangan lupa kat atok yang da tua ni.Kato orang tua yang jauh di rindu , yang dekat dikenang,atok kau lupo tak apo atok sentiasa rindukan cucu-cucu atok.

mastura said...

Bertuah betul kau berdua Razak lepas makan tempat berairkon dan bercermin kau orang berdua sambung di gerai mamak , tazkira ke2.. mcm2 la hai.. Ingatkan Tuan Imam nak balik menunaikan permitaan wanita malam jumaat....Saja saya plan malam jumaat nak tengok keimanan.. Ali n Basir datang solo... Lepas tu kemana? Jawap...

basir said...

Aku weekend husband yang mithali

hayati said...

Yelah tu Basir. Senin - Jumaat jadi orang bujang meronda sana sini.