TINGKATAN ENAM SAINS 2 SMMA

Namakan insan dalam gambar ini mengikut:

Duduk dari kiri:

Berdiri dari kiri:

Jangan dok berkecoh masa menulis nama mereka ini. Yang tak tau tulis tak tau.

Gambar: Berdiri berdiri dari kiri: Salmah Taib, Noraini Rebo, tak tau, Raduan Mohamad, Kavari Kavandan, Mat Sirat Abu, Fauzi, Mohd Nor Salleh, Lee Guat Hoon, Rashidah Mat Dawi, Azizah Yunus.

Duduk dari kiri: Norlaila Dewa, Jamaliah Mohd Yusof, Hamidah Daud, Mokhtar Salleh, Cikgu Law Wai Yee, Hamdan, tak tau, tak tau, Hawa.

15 comments:

zolkaply yunus said...

Kawan-kawan 6Sains2, bantulah sikit. 20 orang dalam kelas pun tak boleh ingat nama ke? Yang aku kenal bermula no 4 berdiri dari kiri ialah Raduan Mohamad, Kavari Kavandan, Mat Sirat Abu, Fauzi ?, Md Nor? Duduk dari kiri bermula No 2 ialah Jamaliah Mohd Yusof, Hamidah Daud, ....yang lain tak tahu???

basir said...

Aku semak dalam majalah PEMUKA 78 ada beberapa nama pelajar perempuan AJK Persatuan Sains dan Ilmu Hisab, Norlila Dewa, (Nor Rohaizah Othman -6 Sains 1), Adzizah Mohd Yunus,(Norizah Abdullah -6 Sains 2),Rohizan Abd Rahman dan Fadzilah Yaakub. Nama guru kelas ini LAW WAI YEE.

saari md.jelas said...

Salam...sebelah Hamidah Daud tu ialah Moktar Salleh orang Kg. Pulau...sekampong dengan Rohizan Abdul Rahman

Che Pah said...

Salam, belakang Jamaliah tu Noraine Rebo sekarang bertugas di LHDN Jalan Duta.

mastura said...

Yang tepi sekali nama dia Hawa dia dari kampong Air Molek Kuala sungai Baru..

Yag_bangi said...

Saya ada call Noraine ni dulu asal dekat2 dgn rumah Rohani Radimin, parit penghulu benting Sg Rambai Merlimau Melaka,

Dia tinggal di Nilai

hayati said...

Dgn maklumat dari isteri Aziz, saya dpt tel Salmah Taib. Tel 012-6016513, 06-2814412. Dia tgh pikir boleh datang ke tidak reunion ni.

hayati said...

Dapat kol Adzizah Yunus. Hp 013-9517802, cikgu kat Terengganu. Dah beritau blog munshi & suruh dia respon pada kita semua. Jangan lupa Zah, cerita sikit selepas awak keluar munshi.

majezan said...

terima kasihlah dptkan gambar super mokh dmasjid tanah,aku lalulalang kt masjid tanah pun dia tak nampak aku,sbb aku tk nampak dia.
kampung asal aku disolok duku bt 16.

adzizah mohd yunus said...

sudah tiga hari zah ( zie ) cuba respon dengan blog ini ttp tak tahu mana silapnya comment zah tidak dierima, mungkin sebab dah terkeluar jauh dari melaka agaknya

adzizah mohd yunus said...

zah skrg berada di Kuala Terengganu,sesiapa datang melancung ke sini bolehlah hubungi zah. 09-6173371 ,013-9517802.
selepas zah masuk Maktab Perguruan Persekutuan ,P.Pinang, zah balik mengajar di Sek.Men. Agama Sultan Muhammad , Batu Berendam selama tiga tahun ttp tak jumpapun kawan-kawan SMMA, mungkin masa itu masing-masing sibuk dengan membina kerjaya kut.
1983 zah berpindah ke Negeri Sembilan sbb bapa pencen polis,masa itupun zah sudah berkahwin dan suami sambung belajar diUKM, Bangi.Bila suami habis belajar zah dah ada 3 anak, nak sambung belajar pula tak dapat sokongan suami jadi tak tercapailah cita-cita nak masuk U.Skrg ini bagi peluang pada anak-anak sahajalah,
zah ada 6 orang anak, anak sulong skrg bertugas di TUDM, Kuantan sbgai Pegawai Logistik ( Sains Komputer) anak kedua perempuan Berkerja di Proton Tanjung Malim ( Kejuteraan Mekanikal), anak ketiga lelaki masih di UITM, Shah Alam ( Kejuteraan ELetrik dan Eletronik)anak keempat lelaki belajar diUIAM,Kuantan ambil bidang Farmasi,anak ke lima masih di Sek. Teknik Kuala Terengganu ( tkn 4 ) dan yang bongsu perempuan berada di tkn. 2 sekarang.
1980-1982 Sek.Men. Agama Sultan Muhammad ,Batu Berendam. 1983 - Sek. Men. Bahau, 1984-1988 Sek. Teknik Juasseh,Kuala Pilah, 1989- 2002 Sek. Men.Keb. Datuk Mansor, Bahau, 2003 pindah ke Terengganu ikut suami pulang ke kampungnya sehinggalah sekarang.
zah pernah bercakap dengan senior SMMA 76 (kawan-kawan Kakak Hamidah) minta mereka tubuhkan alumi SMMA, zah tak tahu yang SMMA78 ada blog dah,nasib baiklah Hayati dapat hubungi zah dan nyatakan tentang blog ini.
macamanalah agaknya bila berjumpa kawan yang telah lama tidak bertemu? tak boleh nak bayangkan gembiranya,ttp zah yang bersedih kerana tak dapat join bersama, next time cubalah arrange masa cuti sekolah. Selamat berjumpa lagi Assalamualaikum.

adzizah mohd yunus said...

pelajar cina tu namanya Lee Guat Hon kawan baik zah masa di tingkatan 6 dulu, dia juga jadi guru macam zah. Kami sama-sama tidak menamatkan tingkatan 6 kerana lari masuk ke maktab. Lelaki sebelah kiri cikgu tu namanya Hamdan dan pelajar perempuan sebelah zah tu namanya Rashidah Md. Dawi , orang Batu Gajah, Jasin ,dia juga masuk ke Maktab Perguruan Persekutuan , Pulau Pinang bersama-sama dengan zah. Kami menjadi rakan baik di sana ttp bila keluar maktab , kami loss contack.

adzizah binti mohd yunus @ yunus said...

Selamat berjumpa kembali selepas 31 tahun berpisah kepada rakan-rakan semua , zah di sini akan menunggu laporan terbaru mengenai majlis reunion 2009 dari jauh sahaja.Selamat Hari Ibu juga diucapkan kepada ibu-ibu sekalian.
Zah teringin sangat nak jumpa sharifah nuri dan hayati harun kerana kami sama-sama satu kelas di tingkatan 4&5 sains c di Munshi dahulu,bukan apa hanya untuk mengmbaukan kenangan bersama-sama suka dan duka semasa ami belajar dulu,moga-moga harapan ini akan tercapai, amin.

Anonymous said...

Salam. Berdiri nombor tiga dari kiri tu, Norrofizah. Budak Serkam.

Sebelah kanan Hamdan, Masshaty dan Junainah. [Pernu]. Masshaty sekarang mengajar di Johor Bahru. Menetap di Skudai.

Masshaty [Ti]. jmasshaty@yahoo.com

Anonymous said...

apelah korang neh.member sndri pon xleh ingt.2 thn blaja sme2.ayam btul la haha.malu la ngan junior korang neh