MEREKA YANG TIDAK HADIR 6 SASTERA 2

Sedih juga mendengar lapuran rakan-rakan yang berhajat nak ke majlis reunion tetapi ada ahwal tersendiri. Menurut Hayati yang memantau pelajar 6 Sastera 2, mereka yang tidak dapat hadir kerana sebab-sebab berikut:

1. Faridah Ngah kat Perak- husband tak dpt ikut ' ada urusan, takkan dia nak dtg sorang2 - tak berani

2. Fauziah Ayub- husband tak sihat - mana boleh tinggalkan husband sorang2 kat rumah.

3. Lelee - kena pegi kenduri kahwin kat Johor. Apa kata suami dia kalau dia tak ikut sama.

4. Noor Kamariah - ada urusan yg tak boleh saya sebut disini, rahsia.

5. Rashidah - suruhlah Rohana Hashim pujuk.

Begitulah sukarnya menjadi orang perempuan yang telah bersuami. Gaya hidup dan ketaatannya kini beralih hanya dan untuk suami. Teringat saya akan satu dailog dalam filem Hindustan " jika ada tuhan lain, ianya ialah suami". Tu yang kekadang sedih benar tengok filem hindustan, yang menunjukkan pengorbanan seorang isteri. Saya pun dah lupa filemnya. Kau jangan tak percaya wahai Mastura. Ha ha ha. Hantam sajalah labu.

14 comments:

Orang Gurun said...

Ali kau tengok tu Yati siap buat surat tunjuk sebab untuk kawan. YAG Saya ada cal Rohani Rebo dia kata tak dpt join kerana nak ke Indonesia( klu takslh Bandong ikut program PusPanita L
salam ali, Yati siap beri surat tunjuk sbb lagi pd kekawan yg tak dpt adir. dia takut dgn Datuk K tak? takla Yati buat utk senangkan kita semua. Utk 6sc 2 saya ada cal Rohani Rebo dia ke Indonesia (tak slh bandong) program LHDN yg telah dia komited.









hHygik

majezan said...

kalau tak dpt dtg dgn badan,harap dtg dgn jiwa,kan ke manusia ni ada badan dan jiwa,hindustan cakap badhan dan jiva,{sbb ada org suka tengok hindustan}.Pasal suami tu mcm tuhan kedua,nabi pun ada sabda gak,tapi nabi kita arab,bukan hindustan tau.

razakhussin said...

Hai kawan-kawan,
Sedih juga aku dengaunya kerana tak dapat pergi.Nak buat macam mana.Nanti tengoklah dalam blog ni,adale gambau kekawan.Kalau tak sms dan telefon tanya.Kalau tak juga suka hati le!!!Buat le reunion sendiri...aku joint je.

mastura said...

Saya tak ada ceta hindustan di munshi.. Wahai Ali ada ketika saya bercangkok tangan dengan suami.. Ada ketika kita bersendirian dengan kawan.. Tapi jangan sampai Jadi Cerita Sanggam... Ha ha Hero berdua ... Saya tak tengok Ceta Hindustan, saya tengok Cerita Sonata... Cinta sentiasa di hati...

hayati said...

Saya listkan alasan mereka ni, sebab saya dah tak boleh nak pujuk lagi suruh datang reunion. Macam2 idea saya beri nak pastikan dia org dpt dtg, tapi tak boleh juga. Yang bestnya semua 13 lelaki 6 sastera 2 datang, termasuk keluarga jadi 44 orang. Bilangan ni sama dgn 1/4 jumlah kehadiran reunion. Hebat... hebat betul kawan2 kita ni.

Ab.Karim said...

Biarkan lah orang tak sudi dengan kekawan lama,saya rasa mungkin ada yang terakhir kita berjumpa kerana umur kita semua ditangan tuhan.Ada kekawan kita telah pergi dulu selepas ini siapa pula kita semua tak tahu.Nak jumpa diakhirat pun belum pasti kerana masing-masing dengan kesibukan menhawab soalan dan seksaan.Yang ada laki pula takkan tak beri peluang pada isteri pula.Tengok ati suaminya sangat sporting.

kharis said...

Kekawan semua, sabaule.Sebenarnya datang ke tak datang tu adalah ketetapan dari Nya. yang satu. Kita tidak boleh mengelaknya pabila dah ditentukannya begitu. Kemungkinan ada hikmah disebalik ketidakhadiran mereka. Siramilah hati dan Qalbu kita dengan kesabaran dan ketenangan. Sama-samalah kita panjatkan doa untuk mereka semua agar selamat dan dapat bertemu di satu masa nanti.

mastura said...

syabas lelaki 6a2.. Lelaki Melayu terakhir.. Kau jangan tak datang pulak Kharis.. Boleh lah buat Pasukan Milan AC lawan Lelaki pemalu 6a1 campur lelaki 6sains yang bz.. pakar2 boom..

ALI MAIDIN said...

Karim, pujuk anuar mohamad tu. Aku teringin sangat nak jumpa dia sebelum mati ni.

majezan said...

umur dah 50,tk yah pujuk2 lg,kalau nk pujuk,cucunya bolehlah,mcm yahya sharif.Bgus kalau hadhirkan diri,mana tau dpt ilmu dan informasi utk mengisi sisa hidup,lamalama kan mati!!!!!!!!!!!!!!!!!

hasnah ag said...

yang tak datang tu, biau kan je le...usah dipujuk pujuk lagi,orang dah tak sudi , yang ramai2 nak dtg tu le kita ajk Melaka ni, kena utamakan..biau orang berpuashati dengan sambutan kita moga2 biau meriah sakan Reunion kita ... ajk melaka ter'best..

kharis said...

Kau ni Mas asyik kutuk aku aje. Nanti tunggu aku kat pintu pagau. Aku dah banyak lupa rupa orang Melaka. Nanti tersasau aku kat zoo Melaka, maka terreunionlah aku dengan masyarakat zoo......uuuwaaaaa

mastura said...

Ye lah kau sedap2 je duduk di kota tinggi , lintang pukang si yati mengejar lelaki 6a2 , Kau ketua kelas relax je. Tengok si Basir kl-melaka sian dia dengan senapang dan boom dia.. Kau sure tak kenal aku Kharis, dah lebau semuanya .. kau mesti kopius Aku, Hasnah dan S Nuri...

hayati said...

Tak pe, biarlah si Kharis tu bersedap2 dahulu, kalau 10 Mei ni dia tak bawak juga ape yg Mastura pesan, kita salai dia macam pisang salai.