BASIR TURUN PANGKAT

Demi sahabat dan hendak meraikan majlis high tea di rumah Shamsudin jam 4 petang hari ini, Tuan Mejar Basir kita bersedia menjadi driver khas mengangkut Mokhtar, Hayati dan Hasnah dari Melaka ke Kuala Lumpur. Sampai hati geng Melaka mendera Basirku ye.

Tak apa Tuan Basir. Hari ini kau turun pangkat. Tetapi insyallah sehari dua lagi kau naik pangkat pula. Ha ha ha. Tabik tuan!!!!!!

Yahaya Ghani nak joint sama program hari ini tetapi terpaksa jadi "sura rumah" pula, lantaran isterinya out station. Kalau tak, mesti melompat dia datang ke Ampang petang ini. Tak apa wahai sahabat, minggu depan saya dan Basir akan ke Bandar Baru Bangi. 2 Razak kena joint le - Razak Kanapiah dan Razak Husin. Mastura dan geng pompuan jangan joint kerana ini bincang hal sulit yang orang pompuan tak suka. Ha ha, mau atur strategi terbaik tu.

7 comments:

hanim esa said...

Itulah nama sayangmnyayangi kawan kerana ALLAH , takrugi malah berpahala dan ada balasan baik yg dberi nanti asalkan ikhlas dari hati. PADA SEMUA YG DAPAT HADIR KE HTEA , Selamat berhtea . ada kuih bingka ubi tak dgn lepat pisang.........hehehe

hayati said...

Ular menyusur akar takkan hilang bisanya Basir. Tapi itu ular, takkan nak samakan awak dgn ular ye. Macamana pun terima kasih bebanyak sebab sanggup bawa kami wpun banyak perkara awak kena korbankan.

putri balqis said...

HARI INI BIRTHDAY ...... YB MAT SIRAT.......... HAPPY BIRTHDAY YB , DIDOAKN BAHAGIA DDUNIA N AKHIRAT, MURAH REZKI N JADILAH HAMBA YANG SENTIASA REDHA N BERSYUKUR. SENYUM YB .

ALI MAIDIN said...

Hebat kau Putri Balkis, dah 50 tahun pun ingat tarikh turun ke dunia kawan kau. Wooo. Aku tahu siapa kau Puteri Balkis. Ha ha ha

mastura said...

Jangan tak tau geng pompuan akan turun awal sebelum reunion kita da soh yati bok baglo .. Datanglah geng2 pompuan kita pun ada stratejik gak.. Nak bongkar ceta hindustan. Banyak hero terlibat...

ALI MAIDIN said...

Baik2 buka cerita lama tu, kok ada luka berdarah kembali. Ha ha. Takut laki awak cemburu nanti...

mastura said...

Hai Tuan LensaPR, Aku tak terlibat dalam itu gambar... Ha ha