SEMBANG DI KENDURI RAMADHAN -1

Sesekali berjumpa bukan bermakna kita dapat bersembang semua perkara. Tambahan pula ramai sahabat yang nak ditanya khabar.

Semasa menunggu sahabat lain di tol Kajang, saya sempat bersembang dengan Zakaria Osman berkaitan prestasi saham di BSKL. Sebulan lalu beliau meramalkan saham Axiata akan naik RM 1.00. Tepat sekali apabila kami berjumpa semula, saham tersebut dah naik lebih RM1.00.

Malangnya saya tak beli saham itu kerana duit saya dah dilabur ke bisnes lain. Ha ha. Siapa sangka Z kaki motor pada 1978, kini pakar saham ya..

Siapa ada duit lebih boleh joint kelab saham Z kita ni. Wooo.

4 comments:

mastura bachik said...

B2 zak tu muda juga ye. Diorang tanya saya sapa yang dibawa dek zak tu, diorang sangka anak si zak.. Ali da tolong jawapkan.. Bertuah lah kau zak tak logik lah jual beras saja , eloklah jual Marykay kosmetik tu.. Aku teringin gak muda macam tu... Bila nak datang kedai saya zak? da nak puasa da, pas raya pun okey jugak.. Jangan mara Zak.. Ali kata dia pun teringin tetapi tak de yang pelawa... Kau ajar2 lah sikit kat dia.. Hu hu hu

hayati said...

Ali,tulislah dlm blog cadangan lawatan ke Surabaya. Hari tu awak sebut lawatan ke makam para wali/alim ulamak dan kos dlm RM 800. Ini kos bersih ke. Kalau pergi satu grup best juga.

zakaria osman said...

g umrah le ..g syria le...g palestin le....mas jum le g umrah...

mastura bachik said...

Aku da pergi lah Zak . Bagi lah can orang lain kalau aku ada duit pun.. Bawalah keluarga zak. Di situ tidak ada yang lebih terharu dari memandang Kaabah sampai jemu2.. Tiada lebih besar dari kebesaran Allah bila kita melihat kesucian Kaabah yang menemukan semua ummat Islam di dunia...