JAGALAH KESIHATAN

Jagalah kesihatan ketika umur macam kita ni.

Joging, makan ubat pencegahan, minum herba dan amalkan 1001 petua kesihatan serta DOA. Insuran pun kena ambik juga. Nak beli tanya kat Yahaya Ghani.

Sakit datang tiba-tiba.

Suami Jamaliah Yusof masuk wad di Hospital Tawakkal pagi tadi. Sakitnya belum dikenal pasti.

Kak Norsiah Wahab sedang melayan sakit buah pinggang. Beliau tinggal di Kg Jawa, Klang. Cerita lanjut tanya Shamsudin Yusof.

Suami Rohana Hashim terkena stroke sejak 3 tahun lalu. Namun kini sihat, hanya kurang boleh bercakap.

Mastura dan Maznah jual ubat macam-macam. Tanyalah ubat apa, semua ada. Yang Hospital tak ada, dia ada. Ha ha. Betul oi.

Wahai Jaamat dan Karim - kurangkan mengeteh banyakkan minum air ECPI. Ha ha. Aku pun kaki teh juga. Wooo.



3 comments:

maznah said...

Slm, kul 6 ptg tadi, aku tel Jamaliah, alhamdullah suaminya dah pulih. Tak ade yg perlu di bimbangkan. Same2 le kita berdoa supaya suami nya cepat sembuh dan dapat dia hadir ke umah Cik Pah.
Gembira sangat dia bila aku tel.... Begitulah kita dalam menghargai erti persahabatan.

Ab.Karim Harun said...

Terima kaseh Tok Ali Maidin atas nasehat Tok.Saya sebelum ini kaki rokok dalam satu hari 2 hingga 3 bungkus rokok saya hisap.Bagi saya rokok adalah teman waktu kesepian.Tapi saya telah 3 tahun berhenti merokok ,tapi setelah berhenti rokok berat badan saya jadi bertambah tapi saya rasa lebeh tenang dan selesa.

Ab.Karim Harun said...

Tok Ali, Zakaria mungkin pergi makan besar diKajang jangan lupa sediakan bunga rampai untuk menyambut,Mungkin Z akan bersama Ustaz Aziz.