KOMUNIKASI ANTARA KITA

Bila dah ada blog Munshi - komunikasi kita dipermudahkan dalam blog ini sahaja. Tak gaduh-gaduh nak menalipon lagi.

Jika sms atau emel - biasanya hal antara induvidu sahaja.

Jika nak sms kepada semua orang - kira buang masa, penatkan jari dan perabis duit sen sahaja.

Namun Maznah berhempas pulas meghabiskan duit bil talipon mengajak kekawan Munshi pada progaram 15 Ogos nanti. Jangan buat tuntutan ya..Ha ha.

Ramai antara kita ada emel tetapi entah di buka ke tidak. Kalau buka pun, entah berapa hari sekali. Saya dah test. Ha ha.

Saya sentiasa teringat pesan Mohamad Amin - janganlah pertemuan 10 Mei lalu sebagai pertemuan terakhir kita. Dan kini dia pun tak dengar berita. Nasiblah badan...

Z jua sentiasa berfacebook dengan saya.

Penyajak Rani dan Pemantun Haris - hilang entah ke mana...

25 comments:

MAZNAH said...

Slm, aku telah menalipon dan sms kwn2 mana yg aku terdaya ukt majlis 15.08.2009 di Bangi. Walau pun aku tak sehebat saudara Ali, tapi aku tak malu utk tel dan sms kwn2 yg aku tak kenal dan biasa semasa di Munshi, bagi aku perjumpaan pada 10.05.2009 tempoh hari masih terpahat dimemori... Bagi aku kwn2 Munshi 78 adalah yg terhebat dan terbaik. Bagi kwn2 yg aku dah tel ROHAYA, JAMALIAH, JAMILAH, DAYAH, KHATIJAH, ROSNI, NORLIDA, MD JADI, MOKHTAR, JAAMAT, SENAH, ANNA, NYAROS,BASIR, DR MAJEZAN,MAZLAN, ALI, KAMI BERBESAR HATI MENYAMBUT KEDATANGAN ANDA SEMUA. MAT ARIS, IBRAHIM JANTAN - SMS AJE - MAT ARIS KATA INSYAALAH, IBRAHIM JANTAN = ADA MESYUARAT X DPT DATANG) SEKALI LAGI DI BLOG INI, AKU JEMPUT KWN2 MUNSHI KE RUMAH CIK PAH PADA 15.08.2009. TOLONG SEBARKAN JEMPUTAN INI PADA KWN2 YANG LAIN. SABTU NI AKU, MASTURA, CIK PAH DAN SARA AKAN KE KAJANG UTK PERBINCANGAN TERAKHIR PERSIAPAN MAJLIS KAMI.

kharis said...

aku masih hidup lagi cuma tak tulis kat blog ini aje. Aku sentiasa ikuti blog ini. Nak join kau orang semua tak bolehle.....maklumle akuni jauh di sini. Dapat ikuti blog inipun jadilah.....

noorsir said...

Salam.
Aku pun idup lagi.macam kharis. Tapi tengak dok sibuk sangat.Itulah yang pelik, lagi nak puasa lagi banyak dia orang nak buat program.. Agensi kerajaan lain pun sama ,nak guna budak sekolah. Tak dapat dok rehat aku.Aku cuma dok baca kawan-kawan tulis. Arini cuba tulis. Maznah nantilah bila aku ke KL aku telefon.kalau tak dapat jumpa geng pada 15 .08.09 nanti aku jumpa yang mana sempat pun bolkeh juga.

hayati said...

Noorsir, ada masa ke nak ke KL tu. Saya sebelah pagar pejabat awak je, sampai hari ni tak sempat awak jengok. Bila awak nak ambil dvd reunion munshi, boleh saya kirimkan sekali untuk kawan2 lain. Karim, Abdullah, Dollah bomoh, Mansor dll tak respon langsung bila nak ambil dvd. Jaamat asyik tangguh dari sehari kesehari, sibuk memanjang betul diaorang ni.

ali said...

Mana pantun Haris?

mastura bachik said...

Haris kitaorang pun pandai pantun.. Budak2 main kalapa , Budak Haris sudah lupa..Budak2 menangkap kera, Budak Rani dah masuk muara... Okey lah Ali aku dah ganti kan diorang .. Ha ha Seorang sahabat pun sudah terlalu ramai... Maznah, pah , sara dan aku , kalau sahabat kita tak datang kita makan berempat bersama ye.. Forever.. Air mata nak mula gugur kat laptop ni..

maznah said...

Mas, tak payah nak gugur kan air mata, kalau gugurkan air mata mengenangkan HINI yg melanda ada manfaatnya. Hari ini aku dpt mesej dari seorang sahabat Munshi mengingatkan aku tentang HINI, ini ujian dari allah... kita perlu banyak beramal dan ingat padanya. Sesungguhnya allah maha mengetahui...

Sharifah Nuri Ahmad said...

Td Basyir telefon mengenai pelan.Dia kata dia insyaallah tau.Aku suruh dia ajak Kak Zawiyah sekali dan minta isteri dia dtg cepat tolong apa yang patut.Jgn risau hari Sabtu nanti kesemuanya kerabat Munshi.Betul Nah memang ini ujian Allah saya harap nanti Pak Imam boleh bacakan doa menghindar H1N1 selain dari tahlil mudah2an perjumpaan kita kali ini lebih diberkati.Sekarang nak baca & balas blog di pejabat dah kena banned w/pun waktu tengahari.Nasible maznah dah boleh tolong kontek dan telefon.Macam Mas kata air mata dah mula nak gugur......

basir said...

Cik Pah sahkan alamat rumah u, NO 19 PERSIARAN TERATAI 5, JALAN TERATAI ,SUNGAI RAMAL 43000 KAJANG. Aku nampak rumah u melalui Google Map.Ada ole2 4u4 orang.
Mem besar melaka apa dah jadi dah 3 bulan tak beres lagi CD tu.

maznah said...

Pah, rase nye, klu tak ade gula, tak payah le kita hidangkan air sirap ke, oren ke, minum air mineral aje. Aku rasa guna air dlm MIRACLE FLASK lagi bagus, banyak khasiatnya untuk kesihatan.... Pah, jadi ke kau nak karipap ari Sabtu nie, aku memang order tiap2 hari Jumaat untuk cikgu2 sekolah aku, untuk sarapan di hujung minggu..
Basir, bila nak buat majlis sempena pindah rumah baru kat Sg Besi.... nanti aku sponsor Karipap, inti kentang dan sardin.

noorsir said...

Salam.Bashir kau jangan marah kat mem besar Melaka tu.
Kita orang kat Melaka memang dok harap dia.Aku ni pun lum sempat nak gi pejabat dia ambek CD. Rani pesan kirim pun lum sempat.Ni tengah dok sibuk H1N1. Tiap ari ada sekolah kena tutup.Betullah kata kawan,ujian Allah.. Sabar aje dan tingkatkan ibadat.. lagipun nak puasa.Tingkatkan iman dan takwa macam Zakaria kita.

Sharifah Nuri said...

Yo Bashir rumah den macam alamat yang kau tulis tu.Jangan lupa dtg awal bawak mem sekali.Td baru dapat cakap dgn Sarah sebok bebenor dia pg ikut boss ptg baru dpt konteks.MEM Besor dah konteks saya semalam apa pun keputusan biarlah rahsia.Maznah confirm jd.Esok saya tunggu Sarah hantar mesej kalau dia jd datang nanti kita berempat mesyuarat tingkap Cik Kiah lg tp bukan di Sg Ramal.

maznah said...

Pah, sok kau ambil aku kat umah, boleh tak, mungkin Pak usof aku ade hal......

Sharifah Nuri said...

Boleh tp aku ni buto jalan,kena ada orang tunjukkan.Tak pe aku cuba dulu kalau tak sampai juga aku tel.kau.Tunggu Sarah hantar mesej dulu jd ke tak jd dia dtg.Beg tak yah beli Pak We aku dah sponsor 30.Cuma kita kena bincag apo nak diisi.Mesyuarat tetap jd yang pastinya lepas pukul 2.00 ptg.

ALI BUDAK BATANG MELAKA said...

Hoi, mcm kenduri besau ni. Datang berlenggang balik pun berlenggang le. Makan sikit2 dah le..Yang ponting nak borak dan golak jo...

MAZNAH said...

ALI, ORANG MELAKA KAYA DENGAN BUDI BAHASA. TAK LENGKAP KLU TAK ADA BUAH TANGAN UNTUK DIBAWA BALIK. ITULAH AKU DAH CAKAP, RUGI SIAPA YG TAK DTG...... KWN2 MELAKA SAHUT CABARAN INI...
KITA KEMPEN SATU MELAKA...

mastura bachik said...

Maznah kalau gula tak dapat cari kita hidang air mineral je. Banyak kawan2 kita da ada kencing manis.. Kawan2 melaka ,seremban dan lembah kelang yang tak dapat makan sate hari tu, aku da oder sate banyak ni.. Jangan tak datang pulak.. Aziz, Sapiah, Yati, Mar, Norsir, Zul, Mansor, Abdullah , Shari, Zak, Hasnah, jaamat, cubalah luangkan masa. Ana seremban ajaklah yang n.sembilan tu..Roy, Jan , idah, Tijah, jamilah, Jamaliah dan lain2 . Kita orang menunggu ni..

Sharifah Nuri said...

Nah,Mas,Sarah aku yang gabra macam nak sambut menantu pulak bukan apa bila sebut lobih pinggan dr orang.Ali ada mesej lg makanan jgn buat banyak tp buat kata Maznah apo salahnya nanti kita bungkus buat buah tangan.Semalam Sarah dah sediakan plastik tapau.Mas pulak dah order satay kat umah dia katanya sedap semalam tak sempat nak pekena tp tak apa hari Sabtu makan sakan.

MAZNAH said...

Pah, usah kau risau kata2 Ali tu,lebih pinggan dari orang. Sebenarnya Ali yg tak boleh mkn menu yg kita sediakan.... pantang agaknya... entah2 pantang nampak makanan. jng marah le en ali oi....bak kata pepatah REZEKI JANGAN DITOLAK. KLU LEBIH BUNGKUS.....
SEMOGA 15.08.2009, KITA SEMUA DI ANUGERAHKAN KESIHATAN YG BAIK..INSYALLAH

basir said...

Tinggi menggunung harapan mak2 dara ni, Kawan2 di sekitar kl Seremban n Melaka datang le untuk same2 kita raikan. Setakad ni aku pantang jumpa semua boleh sebat. Insyallah aku datang awal n bantu apa yang patut.

MAZNAH / SARA / CIK PAH / MASTURA said...

Slm, Tabik hormat untuk L.Kol Basir atas keprihatian kepada mak2 dara ni... Dlm 4 org nie sape yg terlebih over, kita tunggu 15.08.09.

SAUDARA ALI, DOAKAN UTK KAMI RAMAI ORANG DARI PINGGAN YE.....

BASIR, DTG AWAL BAWE MEM, TOLONG BUAT AGAR-AGAR SPECIAL RESEPI CHE PAH

PERGI KE HUTAN MENCARI ROTAN,
ROTAN DIAMBIL DIJUAL KE PEKAN,
MAJLIS KAMI JNG DI UZURKAN,
DI TERATAK CHE PAH SEPERTI YG DI JANJIKAN,

KALAU LOKASI MAJLIS TIDAK TAHU,
SAUDARA ALI MENUNGGU DI TOL KAJANG,
DI DALAM BLOG ALAMAT DAH DIBERITAHU,
KALAU SESAT JUGA, 4 MAK DARA TERMENUNG PANJANG,

KE KOTA LAMA BERSAMA CIK FARIDAH,
SINGGAH SEBENTAR DI PEKAN INDAH,
SMS SUDAH, TELEFON PUN SUDAH,
DI JEMPUT PULA SECARA SELOKA BERMADAH,

ALI MAIDIN said...

Mak oi Maznah, jika kenduri kahwin anak kau, lagi sakan kata orang Kedah. he he.

mastura bachik said...

Nak tau Ali Maznah hampir pengsan kat tangga kedai aku sabtu lepas dek soping dan persiapan terakhir.. Dia gi mydin paki toping kelakar...Kita orang berempat kecukm kat mydin beli pinggan palsu tak payah cuci... Kesian Roslan suami sara tukang angkut.. Tapi aku dah pau dia pekena teh mamak dan nasi goreng.. Ha ha..Itu lah keja kitaorang berempat.. Tadi dah kontek imam besar Razak suruh dia siapkan doa macm... Siap doa naik pangkat...He he doa mata duitan pun ada.. Razak Doa dijauhi sakit jangan lupa...

ALI MAIDIN said...

Jangan lupa doa mati dalam iman - bak kata p.ramlee oi.

mastura bachik said...

Jangan mati dalam kereta Free .. He he