JOM JUMPA WALI SONGO

Surabaya kota wali songo - disini terdapatnya makam para pendakwah yang dianggap sebagai wali dan diziarahi 24 jam oleh rakyat Indonesia khususnya masyarakat Jawa. Selain di Iran atau Iraq, amalan menziarahi makam para ulama yang popular hanya ada di Surabaya.

Siapa nak jalan-jalan cari makan, jom daftar nama. Jika pi secara rombongan lebih 10 orang kos makan minum dan tambang kapalterbang mungkin tak sampai RM 800.00 sahaja. Namun elok diperuntukan RM1,000. Tarikhnya ketika cuti sekolah le.

Elok pi suami isteri. Paspot kena ada dulu.

Masih ingatkah lagu Surabaya oh Surabaya. Gerenti Razak K masih boleh mengingatnya. Kalau Razak K ada, mudah kita bertahlil di makam wali songo tuuu.

2 comments:

Yag said...

Salam Dato Ali...berapa hari kau plan nak gi SURABAYA tu?

Aku & wife macam teringin nak join orang TUA2 gi rombongan kekeke

Cuma jangan le 14-27/12 pasai aku & family nak lepak teh tarik kat Ireland...kau pandai2 le adjust jangan masa tu yeeeeeeeee

Apa2 pun masuk kan nama aku & wife...huk..huk..

hayati said...

Ali, saya join berdua. Elakkan 10 - 14 Disember, saya ke Sarawak masa tu. Pah, Mas, Maznah & Senah, join sekali le. Kalau husband tak dpt ikut, pegi single je.