MAJLIS KAHWIN PUTERI CIKGU RASHID



Mohamad Amin, Aziz, Mohd Han, Maria, Suhdi, Mokhtar, Juwita dan Zakaria telah mewakili geng Munshi 78 ke majlis perkahwinan anak perempuan Cikgu Abd Rashid Yaakob pada 7 Jun, Ahad lalu di Muar Melaka. TQ ya sahabat.

15 comments:

marhamah said...

Salam hormat buat Aziz dan isteri kesayangannya Puan Sapiah yang telah mempelawa saya untuk turut serta di majlis perkahwian Cikgu Rashid pada 7 Jun Ahad lalu.Maaf tidak dapat hadir sama kerana ada majlis perkahwinan anak buah di Desa Baru.Untuk pengetahuan anda berdua saya memang tidak berkeyakinan untuk memandu di luar kawasan Melaka walaupun saya teringin sangat ke majlis tersebut.Namun begitu kebaikan anda berdua akan mendapat balasan di akhirat nanti.

razakhussin said...

Salam rindu semua,
Saya nak tunggu kalau2 ada jemputan kawan kita yang bersanding di usia emas ini.Mana tahu kalau2 ada jodoh.

amin said...

Sdra Ali,

Juwita pun ada dalam gambar tu. Hasnah datang lewat - lepas kami balik. Majezan datang sebelah pagi dengan keluarganya - kami tak jumpa. Sham dan Md Jadi, datang ke?

amin said...

Salam Marhamah,

Tahniah krn berjaya gunakan nama sendiri dlm blog ni. Apa saham yang dimaksudkan tu? Banyak drpd koperasi yg nak Ali tubuhkan tu ke ? Bgtau le, boleh kami doakan sama2.

mastura bachik said...

Aziz kau pulak yang berseri di atas pelamin.. Itu agaknya yang dak Razak husin maksud tu.. Jodoh tetap ada kalau berusaha dalam usia mana pun.. Sain aje lah borang tu adalah jodoh.. Siap lah sapa yang dapat Payung emas.. Sapa yang kene belangkong..

majezan said...

Amin,
Maaf lah tak berkesempatan berjumpa dgn kawan2 Munshi yg lewat dtg.Sebenarnya kami dtg sebelah pagi,tetapi bergegas kembali keMelaka sbb ayah saudara kami meninggal dunia.
Cikgu Rashid sebenarnya sedang sakit badan yg teramat sangat sebelah pagi hari itu,tetapi terubat bila rakan,taulan dan murid2nya sudi datang.Ubat yg paling mujarab ialah akrab.

aziz said...

Mar, sy sms geng lelaki, sapiah sms geng pompuan bukan apa, nak bereunion kli ke2 dan meriah lagi.
Zak H, kau ada potensi bsanding lagi, sbab kau nmpak muda ye, jgn asyik merempit aja.
Mas, bukan aku ye yg berseri, org lain lagi berseri2 sbab dah duduk atas pelamin tu. Sapiah tanya, kau betapa kat ulu bendul tu best tak, cita kat kita org sikit. Lain kli,geng MA78 pula buat kem dsana,bleh bbq dn borak pnjng.
Majezan, slm takziah atas kematian bapa saudara kau. Terkilan tak dpt jmpa kau, Sam , Md Jadi, Hasnah pd hari tu, klu tak bleh kita smbang pnjng.

mastura bachik said...

Aziz kalau nak buat reunion kecilan baik sangat kat Hulu bendul, Ada chalet, ada kawasan kanak2.. Surau , astaka, kedai makan, memang cantik.. Kalau kita nak berborak panjang anak2 ada tem[pat unutk diorang.. Surau pun banyak kau bole ajak kawan sembayang sampai lekok dahi..Tempat merempit pun ada..

sapiah said...

Mas,kalau nak gi ulu bendul dgn kekawan mmg best,kau booking chalet minangkabau tu,semuanya lengkap.Sape nak berkhemah pun boleh dikeliling chalet,berpagar dan slmt.Aku,aziz,anak2 dan pelajar sek aku camping 2 thn lepas,3 hari 2 mlm. Aku ajar pelajar melukis,tempatnya mmg sesuai. Aku selit juga ttg indahnya alam dan agungnya Allah.Aku dan pelajar sakan mandi sungai,masak dan makan sama2,seronok betul.Kalau jadi plan ni kite geng pompuan blh masak,geng lelaki bakar ikan ayam,buat sukaneka utk anak,mak budak dan bapak budak.Amacam mas, ok tak ?

Anna said...

Kak Sapiah,
Saya setuju betul. Saya pun pernah buat kem motivasi UPSR kat situ. Untuk bercuti dan menjauhkan diri dari hiruk pikuk bandar memang sesuai. Masa anak masih kecik dulu saya selalu pegi berkelah kat situ. Lagi pun tempat tu dekat dengan rumah saya di Senawang..

mastura bachik said...

Salam geng2 Anah boleh tolong uruskan bok sebab dia dekat. Santai2 je.. Saya boleh plan buat bbq. Maznah , Mastura dan Pah bahagian jamuan. Sapiah saya memang setuju.. Kita boleh bincang dengan Ali.

Che Pah said...

Salam,
Hai Mas dah lupa ke plan semalam kan kita nak lantik diri jadi tuanrumah.Tp bagus jugak kat Ulu Bendul udara memang amat nyaman tak mcm KL semalam balik dah jam.Aku sampai runah hb belum balik kerja dan aku dah buat demo kat dia petang semalam hitam dah rambut dia tp Syirah dgn Saufi ketawa bagai nak rak katanya muka abah dia orang jd pelik, handsome lg masa rambut putih.Kalau mcm ni Che Ali oi mcm mana nak buat business.Bab makan tu jgn kuatir tule sbb badan i cun melecun.

mastura bachik said...

Hoi Pah Hulu bendul tu lepas-lepas raya nanti. Sebelum puasa plan A kita jalan... Plan B kat Hulu bendul reunion kot..

mariah ibrahim said...

Assalamualaikum,
Cadangan yg baik saya memang setuju boleh pujuk2 org sebelah, dia memang suka kalau bab ini...
Harap2 pilihlah tarikh yg sesuai...

yahoo...nak mandi sg (3x)

mastura bachik said...

mariah tempatnya memang cantik.. Gerai2 dia pun ok. Sampai saja saya da pekena Cili Api Telor itek.. Terangkat sedapnya. Pas tu ada air asam boy terkenal kat kuala Pilah.. Kalau malas nak masak makan je ka warung di tepi jalan tu.. Kereta senang parking sampai kat air terjun tu... Mat Han boleh jadi renjer.. Dia boleh jadi hakim permainan budak2 telah disedia kan juga.. Kita plan nanti Rohana Hashim lagi dekat dengan Hulu bendul dia duduk seremban...