JUWITA NAIB JOHAN USAHAWAN TANI


Pada 22hb Jun lalu, Juwita Hassan menerima anugerah Naib Johan Ushawan Tani oleh Kementerian Pertanian. Program diadakan di Hotel Legency, Jalan Raja Alang, KL.

Pada 23hb, Selasa, beliau sempat singgah di pejabat saya sebelum kembali ke rumahnya.

Bagi sesiapa belum pernah melawat kilang mee Juwita, eloklah melawatnya. Kilangnya menggunakan mesin automatik sepenuhnya- masuk tepung dalam mesin dan tunggu sahaja meenya di hujung kilang untuk dibungkus. Pelaburan mesin sahaja mencecah RM 500,000.00.

Mana-mana kekawan Munshi yang mengajar di sekolah, bolehlah memujuk tauke kantinnya membeli mee dari kilang Juwita ini. Setakat sehari 1 tan, kilang Juwita mampu mengeluarkannya.

4 comments:

Anna said...

Tahniah Juita..!Untuk pengetahuan kawan-kawan, mi juita memang sedap.Kenyal dan lembut..tapi saya segan nak pegi selalu rumahnya sebab dia akan beri mi free..he he.
Kepada kawan-kawan yang hendak ke rumah Uji Ahad ni saya lakarkan secara tiori jalan ke rumahnya supaya anda tidak sesat sampai ke Kuala Pilah;
Selepas anda membayar tol di Senawang,jalan terus. Tiba di lampu isyarat yang ke empat(sign board menyatakan Tmn Marida)belok ke kanan.Anda akan jumpa beberapa simpang di sebelah kiri,anda masuk kiri di simpang yang ke tiga.Jangan pergi terus tetapi ambil kiri lagi dan akhirnya ambil kanan.Anda akan nampak khemah dan di situlah rumahnya.Rumah sebiji2.Taman ni dah lama jadi nombor jalan dan lenyap,nombor rumah pun dan lesap he he.Harap anda tidak pening dengan peta saya ini dan selamat berjumpa nanti..

maznah said...

anna, tiap2 satu simpang letak le apa2 tanda, mcm kita nak gi umah orang kahwin, kan ada tanda bunga manggar.... Klu gantung banner lagi bagus, letak gambar Uji dan anak2nya. Gantung gambar uji dlm dua versi, satu ganbar muda ikat rambut dua, satu gambar skrang....jng marah ye Anna dan Uji.... Anna...Pesan dng Uji jangan lupa bawa kueh bakar ke, kueh bangkit (lupa namanya)mcm ari tu, tak puas mkn... sedap

hjh norliah said...

Tahniah juwita...nnti ak bawak org tnb pg lawat kilang ko....


hjh norliah
tnb melaka

Sahara said...

Salam ,saya dah makan meeJuita di rumah Aziz/Sapiah 2 minggu lalu. ya memang sedap , Kalu di KlMee Ibu dan Taiyyiaba yg di jual di Maidin pun tak sesedap mee Juita. Harganya memang murah banding di Kl.Tahniah juita. Kalau adfa jemputan di Kem.Pertanian telefon saya opisnya bedepan opis saya.Ha Hjh noliah itu satu cadangan yg baik. Noliah apa kabau jumpa ari tu tak puas sembang