MENANTI RAMADHAN

Sudah ada KL malam tadi. Jam 7.30 malam sampai KL. Sempat tidur di Alor Setar dan Bukit Merah. Jumpa ramai kawan kecuali kawan yang jadi Pengarah SPRM Kedah, kerana beliau ke KL.

Esok jam 8 malam, Mastura buat tahlil di rumahnya. Siapa yang dekat bolehlah hadir. Saya tak boleh pi kerana ada kenduri rumah adik di NS pula.

Bulan Syaaban berlalu dengan laju rasanya. Ramadhan tak sampai 2 minggu lagi. Banyak agenda yang perlu dibuat. Jika cuti sekolah, tentu ramai yang akan berpuasa di Masjidil Haram. Jika ada rezeki lebih, apa salahnya..

Sesiapa ada artikel baik berkaitan dengan Ramadhan, sila emel kepada saya untuk bacaan blog kita. Dan jangan  lupa, dalam Ramadhan ini, ada pelbagai pendapat untuk memakmurkannya. Ha ha. Ikut ilmu tok guru masing-masing le. Pokoknya puasa, jangan tak puasa le. Ha ha.

3 comments:

Sharifah Nuri said...

Salam,
Saya hadir kenduri tahlil arwah yang bermula selepas isyak.Amat syahdu sekali bacaan ustaz yang mengetuai bacaaan tahlil terutama bab memuji allah kedengaran seperti nasyid yang didendangkan oleh kumpulan robbani.kata Mas Tuan Basyir dan Mak Ram nak datang,tapi saya terpaksa balik cepat sebaik sahaja habis tahlil kerana nak jemput anak habis kelas.

Hanim Esa said...

SALAM........
MARHABAN MARHABAN RAMADHAN AL MUBARAK.........
saya n keluarga mngucapkan SELAMAT MNYMBUT BULAN RAMADHAN YG PENUH KBERKATAN......brsama mmprtngkatkn iman dan taqwa, ibadah , sabar n redha...kepada semua sahabat munshi yg dikasihi.....
wasalam...

Anonymous said...

Salam ,Hanim nampaknya kita macam jauh sangat . Nak gi rumah pun tak masa. Muga anim dan kelauarga sihat. Kepada Rakan yg lain sama juga.mudah-mudahan Ramadan ini lebih baik dari sebelumnya.Salam .