BASIR JUMPA DAYAK.

Hari ini saya cuba memandu kereta sendiri. Nampaknya boleh tetapi setakat 50 km/jam. Ha ha. Kalau tekan minyak deras lagi, ada sikit susahlah. Itu pun ok dah. Boleh menyertai borak-borak politik dengan kekawan KL di restoran mamak. Wooo.

Basir diam-diam dah sampai Kucing, Sarawak. Faham-fahamlah apa dia buat di sana tu. Jangan bawa balik mek Dayak sudah le. Mengamok darling u nanti. He he. gurau aja.

Maznah dok batuk-batuk lagi. Klinik bagi ubat batuk yang tak ori kepadanya. Kesian, baget dah kurang bib. Harga tak ori RM 6 je. Yang ori RM 20.

Sharifah Nuri tengah pulun pungat cukai 2009 da 2010 sekali gus. Ha ha. Tau tau le duit negara tengah susut ni. Nasib bilik Maznah boleh pakai air con lagi. Sekolah lain dah stop. Wooo. Dugaan, dugaan.

Agaknya Hayati pun kurang bikin kursus tahun ni. Kalau sama macam tahun lalu, kira hebatlah.

Rohaya yang kerja di HKL kata baget ubat macam tahun lalu juga. Yang kurang, baget kursus.

Kalau baget kursus kurang, saya khuatir Zaini Samani tarak kerja di BTN tu. Saya risau body dia tambah naik lagi. Ha ha.

Si Karim katanya dah tanam keledek mengganti tembakau. Ada butul ka?

Diramalkan tahun 2011, ekonomi meningkat semula. Janganlah risau. Hidup ini roda. Bergilir atas ke bawah dan ke atas semula.


7 comments:

hayati said...

Maznah, ada petua untuk batuk. Makan bawang kecil(bawang merah) 1-2 biji mentah2. Tapi kena berani kunyah & telan, baru menjadi, kena ulang bila rasa nak batuk lagi.

maznah said...

yati, ini petua aku belum cuba lagi.... terima kasih le.. insyallah aku cuba

ALI MAIDIN said...

aku batuk berahun. lepas keluar hptl ni, dah baik pula nampaknya. entahlah

Mansor said...

Petua Cina, kalau batuk susah nak sembuh.. ambil seulas bawang putih, masukkan kedalam cawan/gelas yang mengandungi air mendidih, tutup. Esoknya minum air tersebut. Insyaallah akan sembuh. Selamat mencuba.

Wak Gompoor said...

wah banyak pula tabib antara kita ye. he he. cuba jangan tak cuba, bukan rugi pun...

noorsir said...

Cubalah maznah apapun cara untuk baik,Bila Allah izinkan bertemu penawarnya... selawat rakan-rakan pun mungkin boleh baik...Cuba resepi kawan-kawan tu.. aku dulu pun ada sakit gitu.. tapi alhamdulillah.. apa petuanya nanti bila jumpa aku cerita..

maznah said...

Hei Noorsir, bila pulak kau nak beri petua batuk, klu nak tunggu bulan Mei, lg le teruk batuk aku pasal tema makan buah-buahan tempatan...... entah2 kau tak dtg, pasal aktiviti ko-kurikulum...