ANAK ZAKARIA 9A

Semalam, keputusan SPM keluar.

Anak perempuan Zakaria Osman dilapurkan dapat 9A. Alhamdulillah.

Saya dah cadangkan anak beliau ambil bidang perubatan selanjutnya. Baik untuk kaum perempuan, fardhu kifayah, dan meramaikan profesional Melayu.

Mungkin ada anak kekawan lain yang cemerlang, tapi tak dimaklumkan kepada saya. Kalau result sederhana pun, masa depan tetap ada. Hanya kena pandai mencari dan meneroka hidup....

6 comments:

ank tupa atah jula mokte said...

aamere gale lagja
Zek memang baguih.Kat mana kuah kalau tak ke beras yg jadi nasi

Anonymous said...

Mansor, jadi ke renion kita di Pengkalan Balak......

kawan seperjuangan said...

bapaknya lagi hebat bukan dua tapi tiga nanti cukupkan satu lagi

rakan sekelas said...

Bapaknya lagi hebat buakanya 2 tapi 3 nanti cukupkan satu lagi

Mulukut.. said...

Salam kawan-kawan,
Khabarnya anak sulung tuan Adam pun mendapat 9A.Keputusan tahun ini ada sedikit perubahan di mana ada tanda - dan +.Contohnya A- atau A+. Macam macam kan..Yelah,sekali air bah sekali pasir berubah...seharusnya kita menerima keputusan anak-anak dengan hati terbuka. Bak kata saudara ali anak-anak yang mendapat keputusan cemerlang cerah masa depan dan yang sederhana pun boleh cemerlang dalam hidup asalkan bijak memilih haluan..

anak tupai kerik buah nyoh said...

Pengredan,gradasi sekarang sbnrnya bnyk kelemahan yg cuba nak ditutup oleh kementerian pendidikan.Saya tak tahu negara mana yg ada buat gradasi semacm ini.Markah tertinggi ialah A+.
Bebudak bukan melayu pun boleh dpt A+ dlm BM.
Bebudak pun ckp sama sendiri yg mereka dpt soalan bocor,tapi tak diendahkan oleh jabatan.
Yg paling merana ialah sekolah2 SBT yg dpt tamparan hebat dgn keputusan tidak cemerlang,walaupun terbilang dan gemilang.
Walau apapun,saya bukan guru.Guru2 maha mengetahui.Yg dpt bnyk A,syabas.Yg takdpt bnyk A pun jadikan ianya tapak mula utk berjuang dgn lbh ggh.