ZIARAH SAHABAT SAKIT

Kita bercadang menziarahi seorang sahabat kita yang sakit buah pinggang. Sebagai tanda simpati kita berhajat menyampaikan sedikit sumbangan.

Sesiapa yang ingin menyumbang sila bank in ke akaun CIMB Mastura Bachik no akaun: 1219 0008 3840 59. Selepas bank ini maklumkan kepada Mastura - no hpnya 019-3856673.

TQ atas sumbangan sahabat semua.

14 comments:

mastura bachik said...

Salam geng2. Alhamdullah saya sudah mula menerima sumbangan dari rakan yang prihatin. Hebatnya sahabat munshi. Kata Ali cukup 5OOrm kita gi hantar!. Oh Tuhan , tak sabar rasanya saya nak menziarah rakan kita yang dalam kesakitan. Melihat muka kita pun sudah memadai. Sumbangan yang kecil mungkin besar ertinya kepada Dia. (6A1 78) . Ayoh kawan2 bila usia 5O ni dah malu nak buat dosa , mari kita mencari pahala.. Buruk rupanya orang tua menangis...Sumbangan anda saya alu2kan.

zakaria osman said...

tumpang tanya lah..sape yg sakit buah pinggang ni ye ? sape dia ye ?

mastura bachik said...

Terima kasih rakan2 yang menyumbang , pilu rasa hati bila saya ke cimb. Allah permudahkan urusan sahabat munshi. Pada asalnya Ali menyerahkan kami ber3 Pah, saya dan maznah, oleh kerana cimb bank beberapa meter saja dari permis saya ,saya volenteer..beliau juga kawan rapat saya walaupun berlainan kelas. Kami sama berpesatuan Agama Islam. Zek tengok blog bulan mac ..tahulah siapa yang derita tu. Bila saya melihat trafer bank in saya stat nak melalak , saya report kat Moderator. Dia kata "jangan le emosi"...

majezan said...

Tumpang tanya mcm Z gak,siapa yg sakit?
Penyakit memang rahsia,tapi pesakit kena warwarkan.
...bila Ku lapar,tiada yg memberiKu makan
...bila Ku sakit,tiada yg menziarahi Ku
(Ibnu Al Arabi cc 1230M,Apa yg sidang segala Tolib perlu cari.)

mastura said...

Salam Dr Majezan, hulur je sumbangan nanti tau lah siapa? Tanya lah Moderator.. Seratus dua ratus bagi Dr pukul nyamok je ... Saya masih menunggu sumbangan dari rakan2. Harap2 kita dapat serahkan seperti yang di rancangkan. Terima kasih banyak yang nak meyumbang. Kalau tak sempat nak tumbangkan Lembu kerbau untuk korban tahun ini, sumbangan pada rakan kita tu pun berkorban juga namanya. He he nak saya bagi difinasi korban ke ?

Sharifah Nuri Ahmad said...

Salam,
Hari Khamis Yati telefon saya beritau duit reunion ada lebih kurang RM 300.Saya berbincang dgn Yati dan kami sepakat setuju duit kita sumbangkan kepada rakan kita yang menghadapi musibah.Rasanya mungkin dah masuk dlm akaun Mastura kot.
Lambat sikit balas dan membaca blok bukan apa duduk dekat Kg.Sungai Ramal ni kalau musim hujan internet ada masalah.Alhamdulillah hari ni berjaya lak.

majezan said...

Muhd Ello,bekas budak Munshi(Ali mesti kenal,pakar buah pinggang no 2 dlm Malaysia)
Kalau aku bgtau dia,mesti dia nak tanya siapa yg nak ditolong.Tak kan Dr Mudh Ello nak kena buka blog bulan March lg,hehehe.
Adoi!! sakitnya.

rakan sejawat said...

Slm kwn2, Sakit pun nak buat kejutan ke.. bagi tahu aje orangnya, boleh le yg dekat datang ziarah dulu, boleh tolong mana yg patut. Allah maha mengetahui apa2 kebaikan yg kita buat.

Slmt Hari Raya Aidil adha.

mastura said...

Salam geng2 tak sampai hati nak beritahu, kot empunya diri sedih mengharap simpati. Moderator plan begitu. Beliau yang sakit sendiri tak tahu. Pada yati dan Pah saya sudah menerima wang lebihan re union itu. Ali dan kru akan pegi menyerahkan kepada Pn Hajjah Norsiah Wahab kelas 6a1. Beliaulah yang menderita sakit buah pinggang. Maaf rakan2. Alhamdulilah plan kita hampir berjaya terserah pada Ali untuk menyerahkannya dalam masa terdekat. Saya hanya membantu mengutipnya. Harap2 sahabat2 faham situasi sebenar. Allah je yang mengetahui perasaan kami ...

yag said...

Salam Mastura....

Maaf nak bertanya Hjh Norsiah Wahab ni tinggal kat mana???

Mcm mana keadaannya sekarang???

Dia di rumah ke di hospital????

Muga kita semua berdoa semuga diberikan kesihatan yg baik & di lindungi ALLAH sentiasa..

mastura said...

Megikut Moderator dia sudah berada di rumah setelah berpindah dari Kelang (berulang alik ke hospital kelang) Beliau di Kg Gelam Melaka sekarang. Anaknya selalu berblog mewakili ibunya (Luqman Yusof). Sama2 kita meringankan penderitaannya. Nasib kita belum tahu , apa yang tuhan nak uji..

basir said...

Dr Mohamad Ello telah masuk ATM sekitar tahun 1986.Kami pernah berkhidmat bersama di kem Lipis Pahang sekitar tahun 1986 - 1988. Kini beliau dipanggil Brigediar Jeneral Dr Mod Ello bin Shued - Pakar Perunding Perubatan Dalaman dan Nefrologi di 96 Hospital Angkatan Tentera, Pangkalan TLDM lumut, Perak. Khabarnya tak lagi beliau akan dapat dato'.

luqman yusof said...

salam kepada rakan2 ibunda saya...
saya ucapkan berbanyak terima kasih atas kesudian pakcik makcik ingin membantu ibu saya......doakan ibu sihat dan kuat...ibu saya adalah orang tabah dan sabar......

mastura said...

Salam geng yang di hurmati , hari ini saya ada menerima tranfer b in ke akaun saya. Terima kasih yang tak terhingga. Kami hanya menunggu masa untuk menyerahkannya. Tunggu arahan moderator kita . Luqman kami akan datang menziarah ibunya . Yang sakit kita ziarahi, yang menyambut menantu kita raikan bersama.. Blog ini murni dan bererti...Kasih sayang kita semua di hujung jari.. Tanpa halangan dan sempadan...Amin.