CUTI OH CUTI

Musim cuti sekolah ini, majoritinya sibuk dengan kenduri kahwin dan bercuti "jalan-jalan cari makan" dengan anak bini.

Namun Norsir Sharif masih meneruskan agenda ritualnya iaitu menghadiri kursus "koko"nya. Semalam, masih berkampung di Air Keruh. Kali ini dia cepat respon sms saya. Si Rani tenggelam di alam puisi mana, tak taulah. Ha ha.

Dr Majezan, Mohd Razak Kanapiah dan Sharifah Nuri dikhabarkan akan menunai ibadah Umrah selepas musim haji ini.

Zakaria Jaafar terlalu sibuk berulang ke PPUM kerana anak saudaranya berada di ICU.

Mak Cik Mastura, Sharifah, Maznah, Hasnah Mohd dan Hayati sedang memikir resepi apa nak masak di resort kat PD pada 6 hb Disember. Kalau ada orang serbu nak makan, cukup ke makanannya? Wooooo

SELAMAT AIDIL ADHA UNTUK SEMUA. Yahaya Ghani emel ke saya mengucapkan selamat aidil adha juga kepada anda rakan Munshi.

14 comments:

luqman yusof(norsiah's son) said...

salam aidil adha buat pakcik makcik.....
hayati pengertian sebuah pengorbanan.....
makan daging jangan lupe jemput saya eeeh....

Karim said...

Tok Ali macamana tak balik kampong ke ?,DR Majizan tak ada korban di Bertam Malim ke tahun ini.Selamat Hari Raya Korban kepada semua kekawan.

mastura bachik said...

Seorang rakan saya (guru juga) baru sms semua umat Islam sudah sampai ke Arapah sejak semalam lagi. Tinggal beberapa jam Wukuf bermula untuk tahun ini. Syahdunya bila Azan Zohor di Arapah sehingga Asar . Waktu yang paling afdal berdoa.. Pada Rakan kita Ins Raduan, Dato Mt Sirat dan Cikgu Rashid semoga mendapat Haji yang mambrul. (Bukan haji Malboro ye Mansor). Pada Razak K , Dr Majezan ziarahlah juga Arapah dan tempat2 amalan Haji di laksanakan supaya mudah untuk menunaikan haji pada waktu berikutnya. Lambaikan lah rakan2 kita dengan persahatan yang iklas kerana Reunion yang murni ini...Kata Aznil (mcm2 Aznil) Orang yang tak pernah menangis ialah orang yang ketawa apabila melihat orang menangis.. Pada yang ke sana menangis lah sepuas2nya. Allah suka orang yang menangis kerana dirinya...

noorsir said...

Salam buat semua.... Sahabat yang di Arafah kita doakan mereka dpt haji Mabrur.Rakan kita yang sakit kita sama-sama doakan moga cepat sembuh.Buat kawan2 lain doalah agar kita tak lupa usia dah makin tua.... cuma aku ni tak sudah2 sibuk dengan duniawi...itupun ibadah juga untuk generasi akan datang,Nasib baik abang Ali kita selalu ingatkan aku ni.....T.kasih.
Selamat Menyambut Aidil Adha......

noorsir said...

Mastura Hang pi PD buat Reunion kaum ibu ajeke.
Bang Ali , dia orang tak ajak kite ke!Tapi takpalah kot.Dia orang pi meeting nak buat program akan datang... kalau dah ada keputusan cepat bagi tau.. aku kena rancang awallah...

Boleh aku singgah kalu aku sesat kat sana..

ALI MAIDIN said...

Fatimah :

Selamat Hari Raya Haji untuk uncle2 yg bravo & auntie2 yg vogue ! ni tengah duk terbayang lagi beg raya roxy auntie mastura. haha..

mastura bachik said...

Fatimah, Usia hanya sebuah angka. He he

yag said...

Salam sahabat2 semua...

Yag & family beraya di JB (rumah mertua) hehehehe

Now kat Seri Alam Pasir Gudang beraya rumah adik ipar ada dinner UUUUUUUUUUUU

esok pagi balik Sg Rambai Melaka teringin nak ikut sepupu naik sampan mancing udang galah kat sg Muar huk...huk...huk

Kalu dapat udang galah 1kg/sekor kira hebat le kot ...boleh buat sup ketik udang huhuhu

Apa pun ucapan selamat hariraya qurban utk kalian semua......

majezan said...

Salam utk Karim dan kwn2,
Raya Haji ni tk blik Melaka,sbb anak2 sdng exam.Cuma qurban diSetapak Indah saja.Dizinkan Allah,thun depan diMelaka ke,semuanya kuasa Allah.
Harap kita dpt berblog sesama geng78,kalau ada salah dan silap haraap kita bermaafaan.

ALI MAIDIN said...

Khabarnya Zek kita dok senyap kat rumah aja...

yag said...

Salam semua....

Yag & family kena balik bbbangi awal pasai anak nak exam monday...baru je sampai bbbangi ni...

Tadi pagi ada qurban kat kampung parit perawas sg rambai syukur....

Kawan2 semua apa khabar????

Zek ...sunyi sepi...
Mokhtar...beraya kat oversea kot!!!

Apa pun yag serupa le macam Dr Majezan..kalu ada salah & silap harap dimaafkan...

mastura said...

Pada yang membaca blog ini datanglah ziarah kami di Tiara Resort 6hb hingga 7hb dis ni. Yag , Dr Majezan , karim, Norsir, Adam, Zek , karim , Aziz dan lain. Datanglah makan2. Ali da janji nak datang. Geng perempuan da siap menu istemewa ha ha . Yang pasti bukan nasi impit dan lotong..Pada Basir yang nak ke SiPadan tu bukan saja kekuatan mental dan Fizikal je Iman pun kena kuat ..

Sharifah Nuri said...

Salam,
Kita orang kalau boleh nak cepat sampai PD kalau boleh lepas gi kenduri hari Ahad terus ke Tiara.Blok D Tingkat 1-1.Bawah blok tu ada sauna siapa yang rasa overweight tu cuba2le tp yg sakit jantung jgn cuba2 nanti lain cite.Kita boleh cerita sampai petang tak kisah nak balik kul berapa.Check out bukan pukul 12.00 tapi boleh tunda sampai 6.00 petang.

hayati said...

Pah, saya baru terperasan yg Mastura taknak nasi impit le, dia nak western style. Ingatkan nak bawa nasi impit, serunding daging kelantan dan sambal goreng jawa. Kena kensel le, saya tak bawa ape2 tau, payah2 order apa yg jual kat sana.