AFTER 50

Dalam usia melepasi setengah abad ini, jarang benar orang meneroka bidang baru. Bidang baru penuh cabaran, menempuh ranjau onak dan duri dan memerlukan kekuatan tenaga fizikal dan mental.

Ketika melepasi usia 50 ini, kita mahu hidup selesa bib, mau banyak masa beribadat, mau banyak masa dengan keluarga, mahu jalan-jalan cari makan sahaja. Ha ha.

Tetapi pernahkah kita fikirkan apakah satu amal jariah yang perlu kita tinggalkan sebelum mati. Apa ke dia agaknya?

4 comments:

Sahara said...

Salam, Maaf kerana lama tak sempat nak berbicara dialam maya. Wah ini lah masa cikgu berasa bahagia cauti sekolah dah tiba. Selamat Menyambut Hari Raya Qorban. Saya akan dinegeri bawah bayu selama seminggu.Tak tengok projek Ali saya tengok lah projek peminjam KBS sambil nak pastikan hutang dibayar

Sharifah Nuri said...

Salam,Saya juga mengucapkan Selamat menyambut Hari Raya Qurban.Semoga kita saling ingat mengingati antara satu sama lain. Sebagaimana yang dititipkan oleh LENSA PR apakah amal jariah yang perlu kita tinggal sebelum ke sana.Apakah memadai dengan amalan yang kita buat selama ini,mencukupi, amat sedikit atau ibarat melukut di tepi gantang.Sama-samalah kita renung-renungkan dan fikir-fikirkan.

Sharifah Nuri said...

Mas,maznah dua hari yang lepas Yati call dan tanya bila kita nak ke PD.Akupun tunggu kau berdua punya respond bagi tarikh dan kita boleh pegi kalau dah setuju.Sebenarnya di Tiara tu bukanlah banglo tapi studio room sahaja kalau setakat 5-10 orang tu ok kot.Macam Yati kata malam tu tak sempat nak bual panjang sbb banyak agenda kita perlu selesaikan.kalau tak nak tido dr pg sampai ptg pun boleh.Yang penting bawa beras,sambal goreng Maznah, serunding dan makanan ala kadar sbb bolehlah kita berbual panjang.

mastura bachik said...

Salam geng2 kita ber3 dah meting tingkap sebentar tadi. Tarikh da confirm 6 disember lepas makan kenduri Jamilah Hashim. Sila hubungi Pah, Maznah dan Mas. Yang lelaki datang lah sendiri bawa keluarga masing2.. Pandai2 lah nak bok kat mana2. Senah, Marhamah, Yati , Sarah, Ana, Roy, Hanim , Milah , kak Umi, Uji . Jom.... Tiara Resort. Mansor kalau nak datang bawalah nasi lemak dah siap bungkus (maznah pesan) he he . Kaum lelaki yang berhampiran datang lah borak2.