EMEL OH EMEL

Hari ini hantar emel ke beberapa orang kekawan Munshi. Saja nak test siapa yang buka emel setiap hari.

Ada yang sebulan baru tau ada emel.

Ada yang kena sms dulu, bagi tau emel dah dihantar.

Z yang paling cepat balas emel pun dah tidur juga la ni. Rupa-rupanya bertapa di Gunung Rembau.

Yahaya ada di tengah laut - memancing sambil menghirup pengat ubi. Katanya ada bisnes baru lagi.

Mansor dah terbeku di IPPM

Macam-macam ada. Yahoooo.

9 comments:

mastura said...

Saya da baca email , Melaka memang negeri yang bersejarah dan pandai buat sejarah baru..Kalaulah melaka tu bukan tanah tumpah darah ku, aku tak balik dengan bau yang harum kat pengkalan balak, kuala sg baru sejak saya sek menengah Rahmat dulu..Macam mana orang Melaka begitu sabar...

asrar ul arifin said...

Mas,kau salah baca email lah.
Ali forward yang lain,kau baca lain tu.
Apa yg aku dpt simpulkan,keadaan negeri kita akan wujud suatu golongan eksistensial ala Kiekegaard atau Mulla Sadra,yg diwarnai keadilan sosial melawan golongan Hegel dan hedonis demi menuntut haq rakyat.Golongan eksistensial ini akan dibantu oleh peraih-peraih keadilan secara senyap.Golongan baru yang maha besar ini ini akan membawa tunjuk rakyat akan kekhilafan lalu,demi menuju kejayaan.

basir said...

betui tu asrar ul Arifin (hang ni siapa na), ada orang melaka tu, negeri kedua terkecik juga hebat bab2 duit kopi,pantang ada peluang songlap beb,makan luar RM RM, porahhhh, Saiz sekolah agama pun boleh dikecikkan,benteng di telok Gong pun dah nak runtuh, orang dah meninggal pun di hidupkan semula. Asalakan dapat RM RM.Semuga meka-meka ni dapat Pingat PJK dek Dos........

majezan said...

Hei Basir,ni aku lah.
Kau memang faham e mail Ali tu.
Baguslah,kau sojar yg betul2 faham masalah negara.

mbk said...

1Malaysia:Semua boleh.

Ali said...

Mansor dah bangun. He he he

mastura said...

Satu Malaysia tu aku dah lama tau sebelum merdeka lagi.. Guru sejarah da muak dengan Pakatan Tiga Kaum tu.. Satu kaum pun tak leh bersatu inikan pulak tiga kaum.. Saya baca email tu lah .. saya tak nak ulas biar diaorang baca sendiri...Basir, Majezan jalankan tugas dan kelebihan masing2.Kita nak ubah rakan2 kita pun rasa seksa ini kan pulak satu Malaysia. Di sekolah saya ada tiga kaum.. semakin ada ada usaha satu malysia semakin teruk perpaduan kaum..sabar je lah

sharab ul ashikin wa tairu said...

Kawan2 yg kerajaan bayau gaji,maka ikutlah gagasan kerajaan,Kami ni bayau gaji kami sendiri,maka kamilah sebenarnya puak yg merdeka.
Wasiat raja2 Melayu sbelum merdeka ialah menggunakan nama negara ini Semenanjung Tanah Melayu dan Kanun Tanah Negara memperuntokkan 50% keluasan tanah mestilah haq org Melayu.
Jadi tak wujud konsep 1malaysia.Ianya khayalan manusia semata.
Saya ikut wasiat Raj Kapoor,Shami,dan Rishi Kapoor saja setakat ni.

budak fansur said...

Acid test FOR the goverment.
MPs are asking Najib to revoke ban on using the word Allah by certain quarters.Means anybody can use and abuse the word Allah.
We use the word Allah strictly within His essense and His attributes,His personality and Ego,His being and His exstence is different from our being(ours been being there,mawujud).Only He knows Himself,La Huwa Huwa.
Macam mana kita nak benarkan puak2 yg ganjil ni menggunakan perkataan Allah.