KENDURI AKIKAH DI ALOR GAJAH

Tengahari tadi geng pompuan Munshi 78 sahaja yang meronda pula. Kali ini mereka berkumpul di rumah Rohaya Rahmat di Alor Gajah sempena kenduri akikah cucunya Rohaya.

Maznah, Sharifah Nuri dan Mastura dari Kajang. Manakala Rohana Hashim dan Umi Kalsom dari Seremban.

Dengar cerita ada orang sesat kat Negeri sendiri. Ha ha.

Tak bagitau Suhdi dan Kamarudin Arshad ke?
















11 comments:

Mansor said...

Geng pompuan kalau berkumpul jarang nak pelawa geng lelaki... kenapa ye?

mastura said...

Ala Mansor Re Union kita ni santai2 je . Kalau ada yang lapang datang je. Lelaki ni kadang2 masalahnya lebih besar dari pompuan. Semalam masa lalu M Tanah memang teringat Mansor tapi hujan lebatnya . Ingatkan nak ajak mengeteh restoran Kita (ada lagi tak) nostaljia saya remaja dulu tu. Tak pe banyak program lagi . Hari tu kat tiara PD Mansor ke Kinabalu.. Jumpa kat kenduri Jamaliah. Kita orang akan berkumpul kat opis Ali dulu tumpang sembahyang pas tu baru ke dewan tu...

Sharifah Nuri said...

Salam Mansor,sebenarnya kita orang memang dah teringat nak pelawa u join sama semasa di Kg Pulau.Sempat juga jumpa Guru Besar Puan Maimunah kita sebelum ke rumah Roy.Khabarnya nanti dia akan jd guru besar tempat Hamidah Daud mengajar.Insyaallah kahwin anak Jamaliah kita jumpa di pejabat Ali.Kalau datang lebih awal kita mengeteh di kedai Ali amacam setuju?

Mansor said...

Kalau kau orang balik ke Masjid Tanah tu, singgah le rumah.. bukannya susah nak cari. Kalau masuk tol Spg Empat, ikut ke Masjid Tanah.. lalu Rantau Panjang. Jumpa tiang lampu no 141.. tulah rumah aku. Pas tu boleh lah ngeteh.. Nanti aku suruh orang rumah buatkan teh tarik.... amacam ok?

mastura said...

Salam geng2, janganlah heran kita orang pompuan da mengumpan suami2 sebelum pegi keluar. Lain suami lainlah caranya.. Baik punya... Roy belum pandai mengumpan dengan Kay . Jom lah masuk kelab ibu2. Orang lelaki apa nak heran kami tak curang pun , jalan semua dengan perempuan je. Muhrim lagi. Siap ada gambar. Suami Pah lagi sporting dia suruh saya drive keta Pah untuk jaga keselamatan kaki isterinya.. He he. Ali pula terbalik isteri bawa keta dia kerana sayakan kaki Ali. He he Macam2 re union kita ni..

roy said...

terima kasih kepada sahabat2 yg telah sudi datang dari jauh dlam hujan lebat..
minta maaf la kepada yg tak dijemput..
kerana majlis kecil sahaja..
insyaalah jika ade rezki kite jumpe di lain majlis..
Cik Pah kari kepala kambing habis ke cik abg makan??

Sharifah Nuri said...

Salam,
Roy mengancam kata suami saya.Memang daging kambing kegemaran dia saya ni tak berapa.Dia makan dengan bapa mertua saya.Terima kasih pada K kerana layanan yang istimewa untuk kami semua.
Sabtu lepas K dah Roy kenalkan dengan saya, so amacam Lain kali kalau saya yang pelawa Roy jalan bagi green light lagike?

mastura said...

Pah, Selamat menunaikan ibadat Umrah. Jaga anak2 dan Suami di sana. Serulah rakan2 supaya kesana . Tiada distinasi yang indah dan bahagia selain dari dapat mengerjakan ibadat di depan Kaabah bersama suami isteri. 2 per 3 malam berdoaalah di depan Kaabah untuk kesejahteraan diri dan rakan2. Amin. Pada Roy dan Kay pula bercucu lah ramai2 supaya kami akan dapat makan kari kepala kambing lagi...

roy said...

Insyaallah Mas kalau dapat cucu lagi aku sembelih kambing pasti x lupa jemput kau orng datang....... Jangan lupa mulai Januari bolih la bayar ansuran pada aku sebagaimana yang dipersetujui.....hehehe....

mastura said...

Roy bagus cadangan tu. Akikah pun kita main kutu. Kalau seekor kambing tu boleh lah buat 9 kali ikut bulan anak kita mengandong. He he . Masa makan kenduri di rumah Samiah hari tu saya dengan Sudhi syoknya makan kambing maklumlah taukeh kambing. Kenapa Roy tak ade kenduri hari tu, mansor pun tak de. Orang jauh pun boleh sampai..

suhdi tampin said...

hai rogayah kenapa x bagi tau aku akikah anakcucu kau.lain kali bagi tau aku cos suami kau tu aku kenal semasa dia bertugas di IPD tampin. terkilan juga aku