JAUHNYA AZIZ BERBESAN

Dua tiga hari lalu Aziz Mat Yasin ke Rantau Panjang, Kelantan kerana urusan pertunangan anak sulongnya. Mak oi, jauh sekali sahabat kita ni nak berbesan, dah dekat dengan Thailand tu. Nasib baik selamat dari banjir.

Dah balik dari majlis bertunang, barulah Aziz bagi tau saya. Kalau tak boleh juga saya mengikutnya. Saya ada adik yang tinggal di Pasir Mas.

Aziz sibuk dengan kerja dakwah di musim cuti sekolah. Manalah saya sangka Aziz yang pendiam pada 1978, kini rajin buat kerja ziarah menziarah mengajak orang ke masjid. Nampak senang tetapi belum tentu Basir yang berjuang di Afrika sanggup buat kerja tu. Ha ha. Dr Majezan lagilah tak mahu buat kerja tu fasal dia sibuk dengan falsafah syair perahunya. Wooo.

Sementara tu, Yahaya Ghani sedang jalan-jalan di London. Jenuh beliau minum kopi memanaskan badan. Ini emelnya yang saya terima Sabtu lalu:

Salam sahabatku......
Apa khabar????? semalam kami sekeluarga di London snow tebal giler airport heathrow pun snow nasib pesawat MAS bisa mendarat syukur.....
Kami sekeluarga sekarang melepak di rumah anak di Dublin Ireland....nampaknya kat sini pun adalah sikit2 snow & temp pun - 1 deg C ni sejuk UUUUU
Kalu ada berita2 menarik saya akan cit-cat nanti OKKKK

1 comments:

al majele said...

Ali,
Aku ni berperahu,dayung ku kecil.
Aku ni berperahu,mudeknya kehilir.
bila angin meniup ke barat daya,perahu ku ketenggara.
bila anginnya kencang,aku mampu berkolek sahaja.
Bila dipanah gelombang,aku kan kembali pulang.