RAMAI DI JALANAN

Ramai kekawan Munshi di tengah jalan minggu ini. Semalam Hayati dan Sahara di JB. Mazlan di Perlis. Masing-masing ada tugas rasmi. Dr Majezan pula ke Tg Malim, cari projek apa tak tau.

Hari ini Zakaria Osman dan ASP Adam ada di Tronoh, Perak menghantarnya anak masing-masing masuk Universiti Petronas.

Petang ini - Karim, Jaamat, Juwita dan Mokhtar ke Kajang melawat suami Mastura. Selepas balik dari Hospital Kajang, mereka di jamu dengan Sate Kajang oleh Sharifah Nuri di rumahnya di Sg Ramal. Baik punya kawan tu. Kalau tak, orang Melaka balik dengan berlapar.... Maznah pun datang meramaikan makan sate tu. Maznah sentiasa mengupdate berita suami Mastura. Sesiapa nak berita, tanya Maznah direct, tak payah menggusarkan Mastura.

Begitulah kehidupan...

6 comments:

hasnah said...

Juwita, saya mohon maaf sebab tak dapat gisama ke KL lawat suami mas.masa yang diberikan utk ke tol simpang empat terlalu singkat. suami pulak dah keluar, jadi tak da siapa nak hantar saya ke sana.

saya doa agar suami mas cepat sembuh spt biasa dan mas banyakkan bersabar ye.

Maznah said...

Slm, selesai melawat suami Mastura, Mokhtar, Karim, Juwita, Jaamat dijamu oleh Saripah makan sate n nasi lemak dirumahnya. Aku dtg bersama suami (Pak usop) utk join sama. Seronok jumpa, mcm2 cerita sehingga kul 11.20 mereka berangkat pulang. Saripah telah menghadiahkan cenderahati pada kwn2 tanda terima kasih mereka dtg. Sabtu nie Pah bercadang ajak mkn tengahari kwn2 dari Melaka yg nak dtg ziarah suami Mastura. Aku tolong masak aje.....mungkin menu utama masak asam pedas....
Laporan terbaru suami mastura, kate Karim dah buka mata sikit2 aje...ada perkembangan yg baik.
Rugi Pak Ali n Basir x dtg umah Pah ye....tapi Jaamat dah makan kan utk Ali dan Basir....Semoga mereka selamat sampai ke Melaka.

juwita said...

Alhamdulillah...kami lega setelah dapat ziarah Mas dan suaminya. Pada zahirnya kesihatan suami Mas memang sukar untuk dimengertikan, hanya Allah yang lebih mengetahui..kita hanya mampu mendoakan yang terbaik untuknya. Yang penting ..Mas kena kuat iman, fizikal juga mental, Mas masih diberi peluang untuk berkhidmat pada orang tersayang...Pada kawan2...luangkanlah sedikit masa untuk Mas..percayalah Mas perlukan kita..untuk meningkatkan motivasi dirinya...

maznah said...

Slm, betul le kata Juwita,jika ada free dtgle ziarah suami Mastura. Hospital Kajang, Tingkat 1, Katil NO: 2. Pg nie baru tel Mas, dia dlm perjalanan ke Hospital, bergilir jaga dengan anaknya.

majezan said...

ada anak sesiapa yg masuk matrix londang thun ni?

sahara said...

Salam ,salam jumat,Saya di JB tak sempat nak cal cikgu Jaafar kerana sibuk.Saya jumpa aris Bakar dan Family di Sri Malaysia( kebetulan) seleps sarapan pagi. Dia ke JB kerna bapa mertuanya admit di Pakar Puteri .Doalah mudahaan semua yg sakit bersabar, berikhtiar, berdoa dan bertawakal kpd yg ESA. Oh ya ayah Hanim juga kurang sihat. Juita tk jamudan beri mee tempohhari.Sabtu Insyalaah saya akan lawat suami Mas.