JALAN JANGAN TAK JALAN

Dunia ini satu perjalanan. Perjalanan ke akhirat atau perjalanan dalam dunia ini sahaja.

Yang Melaka pi KL Yang KL pi Melaka. Yang KL pula pi utara. Sahara merayau kat Seremban dan Tampin sejak semalam hingga hari ini. Sempat dia menjengah kilang mee Juwita. Entah berapa kilo mee dibawa balik agaknya. Ha ha. Si Zakaria Osman pula dah ada KL pada hari ini sampai esok. Bolehlah saya mengeteh dengannya pada malam ini sambil menuntut beberapa petua dari dia. Wooo.

Shamsudin Yusof secara senyap sudah pi Penang beberapa minggu lalu dan sempat mengeteh dengan Razak Husin. Tak patut depa berdua tak bagitau saya sehinggalah saya berborak dengan Razak semalam dalam talipon. Saya risau akan Razak tu di negeri orang. Entah makan ke tidak. Entah seorang ke dah berdua di sana. Ha ha.


4 comments:

majezan said...

Ali,ngeteh memang boleh,tapi skrg tersebar cerita krimer palsu,takut mamak masuk dlm teh tarik.Lebih baik slurp tairu.

sahara said...

salam. semalam petang den minum kopi dgn rohana dan suaminya di soromban. nmpknya banyak perubahan kesihatan suami rohana. syukur dan nampaknya rohana begitu tabah. seronok juga dpt bercerita dgn suaminya. rasanya kalo ada kelapangan dan kesihatan mengizinkan mungkin ana dan suaminya join di pengkalan balak kot. kalo dia dtg, kwn2 bagilah motivasi pd suami ana. kita yang sihat pun belum tentu sihat sepenuhnya. salam.. jumpa lagi. insyallah sy ke jb pulak. kalo jd sy nk jumpa cg jaafar hamid :)

mastura said...

Sara, kenapa kau tak pukul gambar.. Da lama tak dengan kabar Ana. Eloklah ada kawan kita yang melawat sekurang2nya mendengar kabar.. Harap2 ana boleh hadir di pengkalan Balak.

ALI MAIDIN said...

Wah, sahara round dunia nampak. Sebenarnya saya dah plan pi JB hari ini, tapi tak jadi lak. Mungkin minggu depan. Tak dapatlah saya jadi orang pertama pi rumah cikgu Jaafar. Ha ha