USAHAWAN MUNSHI

Walaupun beliau masuk lewat ke Tingkatan Enam Atas di Munshi, saya mendapat motivasi dari beliau. Watak, cara studi, buku rujukan dan gaya bercakap memang menaikkan semangat saya. Jika beliau masuk tentera wajib jadi Panglima. Ha ha. Jika otak beku, pi sembang dengan dia, tentu minda hidup!!

Setahu saya selepas Munshi, beliau masuk UM jurusan ekonomi. Lepas tu bertugas di UPEN rasanya. Yang pasti 7 tahun di JPJ. Dan terus "memberontak" dan keluar JPJ tanpa pencen. Orang bermotivasi macam beliau mana layak kerja kerajaan. Ha ha. Sejak mula saya kenal beliau, memang saya rasakan orang macam ini tak layak kerja dengan kerajaan.

Itulah Mat Aris Bakar, orang Melaka Pindah. Kini jadi usahawan terkenal, membuka Metro Driving Academy Sdn Bhd dan ada sistem francais sekali. Orang KL dan Selangor selalu dengar iklannya di radio. Baca link-link di bawah untuk tahu kesahnya dalam pelbagai media tempatan. Kawanku yang hebat.

Klik di sini dan di sini serta di sini.

Kesah kejayaan beliau, klik di sini.

Mokhtar yang sama geng dengan Aris pun tak tau kesah detail kawannya ini tau. Ha ha. Jangan mare Mokhtarku.

No HPnya: 019-662 8866

(gambar: Mat Aris dengan isteri tersayang)

1 comments:

Unknown said...

TAHNIAH USAHAN BERJAYA DARI MELAKA PINDAH NI. ADA REZEKI LEBIH TU PAS-PAS SIKIT KAT KAWAN HE HE