KE PENANG SAT

Petang ini saya akan ke Pulau Pinang. Petang esok balik semula ke KL.

Yang dah berjanji berkumpul di pejabat saya pada Sabtu ini, jangan buat lupa pula. Saya hanya siapkan teh kosong sahaja, sebab nak melantak kat kenduri Jamaliah pada malamnya. Ha ha.

Yang pi terus ke Dewan Zentrum, Taman Setia Wangsa janganlah tersesat. Lokasi tu dekat dengan Giant, SK Titiwangsa, stesyen minyak Petronas dan Bank CIMB. Tanyalah Basir atau Jamaliah jika tersesat jalan. Yang penting tepat jam 8.30 malam saya nak makan. Mana boleh tunggu orang yang sesat jika ada pada hari itu. Wooo

Alamak, tak fasal-fasal ada orang kena penggal kepala di Gemencheh, tompek ese bertanding pilihan raya. Kepalanya masih hilang lagi. Mengalahkan kes Saidina Husin di Karbala pula. Ontahlah. Katanya kes dadah. Pandai-pandailah Adam menjejak kepala tu. Wooo



3 comments:

Hasnah Klebang said...

Ali ..kau jaga makan kau tu tau ..jangan makan ikut sedap je.. Nanti sapa nak handle Reunion kita utk tahun 2010 ini. Mas/Pah/Maz/Sara kau kawal selera MAKAN En Ali kita ni...
Bukan apa orang lelaki ini kalau cakap bini tu sukar benar nak ikut.. tapi kalau cakap kawan tu insyaallah boleh juga jalan... Betul tak DR Majezan.

majela said...

Ali kePenang nak cri kepala ikan lah tu.
Aku ke Tok Senik minggu dpn,bila nak kesana, teringat lak kat Mat Sirat.

perahu said...

Dalam Al Kitab(Bible versi Bahasa Malaysia)cetakan 2001 kepunyaanku memang perkataan Allah saling disilangguna dgn Tuhan Allah dan Tuhan Bapa.Isa pula dituliskan sbg anak Tuhan.
Kemelut penggunaan Allah sekarang,tiada apa yg perlu digusarkan,sbb emang haq bahasa Arab.Jadi kalau orang Yahudi dan Nasrani nak guna panggilan Tuhan maka mereka boleh gunakan Yahveh,Yawvh,Yehovh dsbg sbb kitab2 mereka diturunkan dlm bahasa mereka,Quran dlm bahasa Arab.
Ketakutan pembesar negara supaya ia jgn digunakan oleh org Kristian sngt tak berasas kalau ditakuti org Islam akan memberontak menentang kerana ini menggambarkan org Islam memang berfikiran pengganas.
Senang saja nak setel, kita bgtau kat org Malaysia yg ugama Kristian itu, khas haq Yahudi dan bani Israel,org lain kalau masuk Kristian tak sah.Tak yah sebok2.Masuk 1Malaysia jer.
Atau naik perahu aku.