TAK JUMPA AZIZ PUN

Petang kelmarin saya ke Nilai untuk meninjau Majlis Himpunan Jamaah Tabligh Sedunia. Kok dapat jumpa Aziz dan Amin kira bonuslah, harapan saya.

Selepas solat maghrib, mendengar bayan, solat isyak - saya pun meronda sekitar kawasan himpunan itu. Line tak berapa clear di sini. Maka tak dapat sms dan talipon dengan Aziz. Walaupun saya bersaei sepanjang khemah penginapan Aziz - tak dapat cari Aziz juga. Saya pun balik jam 11.30 malam.

Kira hebatlah kawan kita Aziz - berArafah di Nilai - Tak selesa mandi manda dan ke tandas tu. Saya memang sentiasa memerlukan tandas terbaik bila ke mana-mana. Ha ha.

Dah tengah jalan balik, baru dapat cakap dengan Aziz. Nampaknya kena jumpa Aziz di Melakalah nampaknya. Masih belum kesempatan berbual panjang dengan Aziz lagi selepas berpisah di Munshi tahun 1978. Nak korek rahsia macam mana beliau tackle Sapiah tu.


0 comments: