MAZLAN KENA UGUT

Dah tua-tua mana boleh marah kan. Tetapi hari ini saya marahkan Mazlan Ahmad dalam talipon. Sahabat 6 sastera 1 kita ini memang kerjanya banyak di luar kawasan. Maklomlah jentera kerajaan yang utama - Jabatan Penerangan.

Apa saya kata kat Mazlan? "Mentang-mentanglah aku ini orang Pas, kau tak hendak jumpa ya. Pasal Paslah ada Kemas, Risda dan Jabatan Penerangan tau. Pasal Paslah, kau kena keja luar tau. Dapat claim macam-macam tau. Takkan tak boleh belanja aku secawan teh?".

Terkedu dia mendengar suara saya kali ini. Maka dia janji nak jumpa saya sebelum 31 Julai kerana kini beliau berada di Sabah selama seminggu.

Jika Basir dah frust mengajak Mazlan, biarlah kali ini saya gunakan kaedah lain pula. Saya ugut tadi - "hilang persahabatan kita dunia akhirat jika tak hendak jumpa dalam seminggu ini". Harap ugutan saya akan berjaya. Tunggu dating saya dengan Mazlan sebelum 31 Julai. Ha ha.

Mat Jadi dan Basir sila lapangkan masa pada 30 atau 31 Julai kerana Mazlan balik ke sini pada 29hb. Set. Bukan mudah nak jumpa samseng kampong Lubuk Cina ini. Ha ha.

4 comments:

maznah said...

Hey Ali, bukan samseng Lubok Cinalah tapi Samseng Kuala Sg Baru lah.... dekat kg aku dan kg Mastura. Memang susah nak jumpa Mazlan, masa aku kerja kat Jabatan Penerangan, Tingkat 7, Angkasapuri tahun 1985 hingga 1990 tak pernah jumpa Mazlan, sedangkan boss kami masa tu sama.... heran, sama tingkat tapi tak pernah jumpa. ape ilmu Mazlan pakai...asyik kerja luar aje...

basir said...

Insyallah aku akan luangkan masa jumpa Datuk dari Tanjung Dahan ni.

zol said...

Salam. Kawan2 jangan bergaduh. Ajak Si shaari dan Md Nor Tongkoi, boleh settle. Keci punya hal.....

zol said...

Ali, masukkan blog aku dalam sahabat munshi.
zolkaplyyunus.blogspot.com