IBUKU PERGI SELAMANYA

Ibu saya Sukini Abdullah, 72 tahun 1 bulan meninggal dunia pada kurang lebih jam 2.30 petang , Isnin, 28 September di rumah adik saya Mohamad di Felda Sertng Hilir 7, Jempul, NS. Dia sedikit sesak nafas dan di bawa ke klinik tempatan dan meninggal dalam perjalanan.

Ibu saya tinggal bersama saya sejak Mei lalu hingga ke raya kedua.

Sepanjang bersama saya, sesungguhnya Allah yang menjaga beliau kerana kami 3 beranak banyak menghabiskan masa di opis. Hanya salah seorang dari kami akan bertugas menyediakan minum pagi, makan tengahari dan makan malam setiap hari. Fasal itulah banyak program luar yang saya tidak dapat libatkan diri. Ibu saya banyak menghabiskan masa seorang diri.

Alhamdulillah selama hampir lima bulan bersama saya beliau terlalu sihat, malah lebih sihat dari kami kerana beliau tidak pernah demam, batuk, sakit kepala, hatta selsema pun. Dalam keadaan beliau ada sedikit stroke di tangan kanannya, beliau mampu mengurus diri dan tak tidak pernah terjadi apa-apa yang merisaukan kami. Sesungguhnya Allah menjaga beliau.

Semua orang akan melalui masa-masa sebegini. Kini giliran saya. Bukan mudah saya nak mengalir air mata. Keras betul hati saya ini. Tetapi kali ini saya tewas, air mata itu mengalir sendiri tanpa dipaksa dan disuruh-suruh.

Terima kasih atas ucap takziah, doa dan hadiah al Fatihah dari sahabat semua. Kita teruskan baki hidup ini dalam rangka mengabdikan kepada Allah swt jua. Amin.

4 comments:

Karim said...

Takziah dari saya sekeluarga,semuga allah memberi ibu rahmat serta tempat yang mulia diakhirat serta akan ditempatkan ditempat orang orang beriman saperti yang telah dijanjikan.Pada tuan diminta besabarlah allah lebeh menyangi nya.Yang hidup teruskankan hidup dan sentiasa beriman dan bertakwa pada allah yang esa.

saari md. jelas said...

Takziah dari saya sekeluarga...semoga dicucuri rahmat ke atas roh nya dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang solih.

hasnah mohamad said...

Salam Takziah juga dari saya sekeluarga, Kami doakan agar roh ibu saudara Ali, dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Amin

yaacob othman said...

Salam takziah dari saya sekeluarga. Semoga rohnya dicucuri rahmat. Saya mendoakan agar saudara ali dapat menerima pemergian ibu tercinta dan tabah dengan dugaan Allah.