MENZIARAHI NORSIAH WAHAB

Pada Sabtu, jam 3 petang, 9 Oktober lalu - saya, isteri, Mastura, Sahara dan suaminya sempat menziarahi Norsiah Wahab di Taman Jati, Klang. Kali ini Sahara menjadi pemandu jalan. Alhamdulillah tepat seekali ke arah rumah Norsiah. Taklah sesat macam tahun lalu.

Kami nak jadikan lawatan ke rumah Norsiah sebagai lawatan tahunan. Norsiah sukar keluar rumah menghadiri program anjuran sahabat dengan keadaan kesihatan beliau masa kini. Beliau kena menggunakan mesin cuci buah pinggang sebanyak 4 kali sehari.

Mari kita doakan agar Norsiah terkawal kesihatannya. Kekadang bukan sang pesakit yang Allah uji  tetapi sebenarnya Allah menguji orang sekelilingnya. Dan saya takut menjadi seorang sahabat yang tak hiraukan kawannya lagi... moga dijauhkan Allah jua.

Nota: Kali ini saya tak rakam pun akan pertemuan ini.

2 comments:

Anonymous said...

Salam moderator,
Betul ke Kak norsiah kena buat dialisis 4 KALI SEHARI? Setahu saya pesakit buah pinggang akan buat dialisis 3/4 kali seminggu..Kalau begitu keadaan Kak Norsiah,Allahuakbar..Sama sama kita berdoa di atas kesejahteraan dan kesembuhannya. Atau mungkin saudara moderator tersalah taip faktanya dan cepat2lah membetulkannya ye..Walau apa pun adanya sama2 jua kita ingat mengingati agar kita sentiasa menjaga kesihatan dan pemakanan di usia menjelang emas ini. Orang kata mencegah lebih baik drpd mengubati..Jom pi jogging..

ALI MAIDIN said...

Eloklah tanya Puan Norsiah tu, apa ke namanya rawatan tu. Pokoknya beliau menggunakan mesin rawatan setiap 6 jam sekali di rumahnya.