BERMALAM DI PUNCAK

Malam tadi, saya bermalam di Puncak, sebuah lokasi dingin antara Jakarta - Bandung. - 120 km dari Jakarta. Sebentar lagi, jam 8 pagi, akan bergerak menuju ke Bandung pula.

Petang semalam meninjau Safari Indonesia. Bagus juga kalau anak cucu kita melawat tempat ini. Disamping melihat binatang liar yang bebas, banyak sekali persembahan binatang-binatang. Terhibur rasanya. Sempat makan otak-otak Indonesia - sedap pula rasanya.

Ahad lalu, saya sudah shoping buku. Wau, rasa nak borong semuanya. Buku Dr Majezan pun ada - Wahdatul Wujud. Saya beli untuk kau wahai Dr Majezan, walaupun kau dah hadam ilmu wahdatul wujud itu. Ha ha.

Buku baru Kang Jalaludin Rakhmat ialah Mentafsir Kebahagiaan. Satu pandangan islamik plus psikologi. Satu analisis secara tasauf dan disokong dengan hujah sains. Bila mula membaca tak boleh berhenti. Malam tadi saya mula membaca, habis separuh. Dalam perjalanan ke Bandung nanti, habislah saya membacanya. Wauuu.

Saya update blog ini di Hotel Suraya di Puncak. Dingin di sini, bilik sejuk tanpa air con. Elok sangat kepada sesiapa nak berbulan madu lagi. Ha ha

Ok, jumpa lagi. Nak sarapan pagi ni. Salam!!!

2 comments:

majezan said...

Seqadar ilmu tak mengapa.Ttg Kang Rahmat pula,tulisannya lebih membengkok mirip Nurcholis Majid yg sgt liberal dan Umnois,sampai Shabery Chik terikut2 walau terhenjut2.
Harap kau enjoy menemukan dunia buku disana.Bnyk buku pustaka Mizan di ban disini,spt nista sang Al Qudat yg menyembah anjing,dll.
p.s. kalau ada buku ttg judi,kau bacalah kat sana;sini dah halal dah.

basir said...

upload gambau sikit