TEKA TEKI HARI INI

Pepagi lagi saya dan Dr Majezan bersms antara satu sama lain. Ada satu sms yang menariknya. Beliau berhajat bertanding di Parlimen Bukit Katil pada PRU akan datang.

Sila teka beliau nak bertanding atas parti apa. Siapa betul saya belanja Fish n Chip di Restauran Haslam, dekat pejabat saya. Ha ha.

Puan Jamilah Jamian sudah mula bertugas selepas kena demam denggi. Namun masih keletihan dek serangan demam itu. Maznah pula dok diserang asma ketika musim panas ini. Macam-macam dugaan ya.

10 comments:

maznah said...

Slm, Ye Ali dan kwn2... Pagi Sabtu lepas aku diserang asma. Smlm kul 11.00 pg tiba-tiba aku diserang asma lagi di pej, tel suami, terus ke klinik masuk gas. TQ dr Majezan mencadangkan ubat asma untuk aku. Dah beli pun. Maaf pada kwn2 jika aku tak join banyak majlis yang dianjurkan oleh rakan2 munshi.

Insyallah, semoga sehat berjumpa lagi

Anonymous said...

Saudara moderator,

Saya tahu,Dr.MAJEZAN akan bertanding atas tiket PAS..betul kan? fish n chip satu.....!

Anonymous said...

Salam , Dalam hidup ini kata Us hari-hari kita kena buat pilihan raya tak payah nak tunggu PRU . Kita kena pilih nak buat yg baik atau tidak. Itulah pilihanraya untuk diri kita .
Bercakap fasal teka teki saya minta jawab silakan.....
Soalannya "Apa yang kita tanam cepat dapat makan". Sila beri ulasan anda. Esok saya nak jumpa dengan zizah Yunus . Masih lagi di Tengganu kito makang ikang.

noorsir said...

Slm Ali.... aku tau.aku tau.tu..

Tapi takut nanti, kawan kita seram pulak..
Tanam orang matikan... Siang tanam malam dapat makan ... kenduri.. ye tak?

Anonymous said...

Salam Norsir.Anda memang cikgu cemerlang.Sayayg sebenarnya bagi teka teki.Tak apa lepas balik KL sayaakan beri teka teki lain untuk meriahkan blog ini.Kesihan Ali sja memerah Otak. Petang tadi saya makan bersama zizah Yunus di Pantai Batu Buruk. Banyak kami mengimbau cerita lama. Esok nak balik KL

ALI MAIDIN said...

wWah, Sahara pula menjejak baki-baki kekawan Munshi. Jangan lupa tangkap gambar baik punya...

ALI MAIDIN said...

Dr Majezan nak bertanding atas tiket BEBAS le. Ha ha.

majezan said...

Ah ah,sbb skrg ni org bebas pun melompat,org pkr pun dah mula belajar melompat.
Nanti aku pun nak belajar melompat,apa salahnya.

noorsir said...

Majezan.. lompattu boleh tapi jgn sebarang atau jgn tinggi sangat.nanti jatuh terseliuh kaki.
Yang paling senang nyanyi aje Lagu "lompat si katak lompat" ok ye....

majezan said...

No o Sir,
Aku melompat utk kumpul dana parti aku.Bila dpt dana maka aku akan buat u-turn lah.
Inilah dia konsep takiyyah,kan Pak Ali belajar ilmu Syiah kat Iran,dia tau tapi dia tak nak gunakan.