RUMAH RAZAK DICEROBOH

Mastura satu sekolah dengan adik ipar Razak Lajis. Beliau mendapat berita rumah Razak diceroboh oleh 5 orang perompak Indonesia bertopeng. Habis segala barang kemas, hp dan wang tunai dirembatnya. Razak dan anggota keluarganya diikat.

Kita berharap Razak bersabar dengan ujian ini dan diganti oleh Allah akan segala miliknya yang hilang.


7 comments:

basir said...

Kesian dan banyak bersabar wahai sahabat. Ini ujian dariNYA. Kita doakan malun indon ni akan menjadi mangsa pistol polis disatu hari nanti.

rohana md.dali said...

Asslmkm, Wahai Razak ngeri saya membaca berita kamu. Sebelum ini kawan sepejabat saya juga mengalami insiden yang sama.Walaubagaimana syukurlah kamu tak apa2 tp memang fobia.Nak tahu juga kamu duduk di mana?

asrarul asyiqin said...

Kami kena rompak masa diJohor 1999.Modus operandi yg sama mcm yg Razak kena.
Kami disuroh adakan solat hajat bramai2(Pas Sri Gading).Lepas itu menjamu makan,dan bersedekah,minta lembutkan hati perompak pulangkan benda2 kami.Macam tak logik jer buat benda2 ni.Tapi selang 3 minggu,perompak 4 org tu ditembak,kojol diSpg Renggam,insuran kami pun diluluskan oleh adjuster.

Roy said...

Salam, razak diharap bersabar diatas dugaan yang diberi kerana setiap yang berlaku ada hikmah disebaliknya.

mastura said...

Geng2 yang mengenali Razak Lajis, beliau da menalipon saya , beliau bersyukur kerana walaupun banyak kehilangan harta benda tetapi keluarganya selamat termasuk puterinya yang baru berkhawin. Yang sedih perompak tu tak menghiraukan rayuan anak perempuan Razak yang nak cincin nikah. Zalimnya. Khabarnya anak kecil razak truma dengan wajah perompak yang garang dan membawa parang .. Razak banyakkan berzikir..Ini no Razak O196290131 klu ingin menghubungi beliau.

al urfi said...

kami hilang cincin perkahwinan

mastura said...

Kepada yang hilang cincin perkhawinan beli lah yang baru. Bukan beli isteri baru.. He he