DI TAIPING SEMALAM

Saya bermalam di Taiping, bandar sejarah Perak. Saja menikmati keindahan bandar tua ini, yang pernah dibangunkan oleh penjajah British. Ramai juga  tokoh pejuang kemerdekaan negara  datang dari daerah ini.

Isteri saya rajin bawa laptop, maka dapatlah saya melayari dunia maya sebentar. Rajin sekali Zek, Mastura, Maznah dan Ramlah berfacebook. Saya sentiasa memantau perkembangan di Tunisia dan Mesir. Banyak ulasan dari para blogger, antaranya Faisal Tehrani, anak Melaka, sasterwan yang produktif. Saya linkkan blognya ditepi blog Munshi. Bacalah selalu. Boleh setuju atau tak setuju. Ikut masing-masing le. Ha ha.

Jangan jadi macam "anon" tu dah le. Jantan yang tak jantan. Rasanya bukan budak Munshi 78. Makhluk asing tu. Wooo. Budak Munshi sopan dan mesra orangnya. Kalau Yati pun dihentaknya, mesti si "anon' tu   tak berapa ......

Harap Yati tak berkecil hati. Saya dan Bashir dah lali bab maki hamun ini. Ha ha.

1 comments:

majezan said...

org yg buli wanita ni kita kena debat dgn dia.Siapa kalah kena tukar ugama.Dia dah lupa apa pesan akhir nabi Muhammad SAW?
Melayu memang pelupa,hehehe,suka merepek.