KE TENANG SAT

Hari ini nak bermalam di Tenang. Kok ada Adam, bolehlah saya mengeteh bersama. Sesekali syok juga menonton pesta politik. Umur macam sekarang ni setakat menonton le. Masa muda dulu, Tok Mat pun kita orang sorakkan. Ha ha.

Selepas Mac ini, jika ada wakil rakyat yang menuju ke alam barzakh, pilihan raya tidak akan diadakan dan dibiarkan kekosongan sehingga pilihan raya umum. Tak ada peluanglah Dr Majezan nak bertanding. Ha ha.

Saya tak suka membawa laptop ketika urusan luar. Leceh nak mengendongnya. Maka tak berinternetlah saya beberapa hari.

Awal Februari  akan ke utara lagi untuk menghadiri majlis perkawinan anak jiran saya di KL dahulu. Jiran saya ini, macam ibu dan ayah angkat Fatimah, anak saya.  Ketika saya sibuk berkempen pilihan raya pada 1995, beliaulah yang menjaga Fatimah. Tetapi Pada 1999, Fatimah sudah menjadi  sebahagian  jentera pilihan raya saya. Ha ha. Tahun 2004 dan 2008, saya menjadi Pengarah Pilihan Raya Pas Tampin. Suhdi pula menjadi pendengar utama ceramah Pas di Tampin. Ha ha. Nasib tak kena tukar 24 jam. Wooo. Selepas balik dari Kedah nanti, kita minum di Central Market ya. Banyak menu yang best di sini sekarang.  Saya belanja le kalau Yahya Ghani tak datang untuk membayarnya. Ha ha.

PRU 13 nanti, saya bercadang bertugas di utara tanah air. Harapnya, ini pilihan raya terakhir saya bertugas. Lepas ini mau pencen politik pilihan raya dan join kelab tarekat dengan Zek pulak. Ha ha. Jika Dinar naik, nak round dunia setahun. Round dengan keretapi. Apa cam, mau joint ke?. Woooo.

0 comments: