PERJUMPAAN 2012 MAHU KE

Bak kata Juwita, "diam tak diam"  masa berjalan. Umur pencen semakin dekat. Umur kematian pun mendekat juga. Mungkin lebih cepat lagi.  Rasanya semua kekawan kita sudah bersedia secukupnya. Jika persediaan kenduri kahwin pun, bukan main bersedia dengan rapinya, inikan pula hari nak berjumpa dengan Ilahi.  Ha ha.

Dalam alquran ada menyebutkan kita ini sentiasa disibukkan atau dilalaikan  dengan urusan dunia dan anak-anak. Ya le, jika nak bereskan hal dunia, sampai bila tak beres. Maka, kita kena tetapkan masa sendiri untuk urusan dengan kerja, ibadah dan keluarga. Urusan wajib jangan sesekali ditinggalkan. Urusan sunat digalakkan. Jika ada kelapangan, buatlah amal kemasyarakatan. Lihatlah sekeliling, siapa yang patut dibantu. Jika tak mampu buat seorang, kena ajak orang lain turut sama.

Ada cadangan supaya perjumpaan tahunan kita tahun ini diadakan di Melaka. Soalnya bagaimana. Jumpa sekadar makan sahaja atau kena bermalam ke. Jika sekadar makan, maka belanjanya murah, sekadar bayar makan buffet sahaja. Jika nak bermalam, masing-masing tanggunglah  kos penginapan. Takkan Md Jadi nak tanggung. Ha ha.  So, saya buka kepada cadangan. Tulislah dalam comment dan catat nama anda di hujung komen. Kalau tak, kita tak tau jin mana yang menulisnya.  Wooo.
 

2 comments:

Anonymous said...

discuss kat rumah saya nanti...bawa cadangan jgn lupa...ali akan catit dan putuskan...jgn lupa 7 apr (sabtu)..tnggu tuanx dan pnx...salam

Anonymous said...

rumah sape tu nak adakan perjumpaan ? eseh tak konal sapo nie wei ....ha ha