IKUT SUKA U LAH

Saya sedang mengemas stor buku. Ada yang nak dibuang. Ada yang nak disimpan. Dan ada yang nak dibaca semula. Buku yang nak dibuang, saya letak di ruang tamu pejabat saya untuk sesiapa mengambilnya. Ha ha.

Ada buku yang bersifat pengetahuan. Ada yang bersifat amalan. Ketika "tua' ini, saya  merujuk buku sebagai amalan sahaja. Yang berbentuk 'pengetahuan'  tidak menjadi pilihan sangat pada masa kini. Ketika muda dahulu buku "pengetahun' sebagai rujukan utama. Semangat  "berhujjah" menyebabkan buku-buku ini sentiasa menjadi rujukan.

Kini, saya tak ambil "pot" pun akan perbezaan ilmu  atau aliran  dalam masyarakat. Bak kata bebudak la ni - "ikut sukak u lah". Ha ha. Saya tak kesah apa orang amalkan dan orang pun jangan kacau amalan  saya. Ha ha. Jangan pening wahai Sahara oi. Wooo.

1 comments:

maznah said...

slm...Saudara Ali....Sahara tengah pening fikirkan agenda Hari Belia tahun 2011...