AL KESAHNYA SAHABAT MUNSHI 78

Minggu lepas ada kenduri kahwin seorang sahabat Munshi di Melaka.  Saya dijemput tetapi tidak dapat hadir kerana bercuti menghabiskan duit di luar negara. Ha ha.

Dilapurkan Marhamah berkursus di Unitar, KL. Tak sempat saya bertanya hal kerana sibuk di negara orang adanya. Jika tidak boleh juga saya belanja nasi Iran di Ampang.

Dengar cerita Mastura, Mak Ram dan geng sewaktu dengannya merancang bercuti di Langkawi pada cuti sekolah akan datang. Siapa nak join bolehlah berhubung dengan Mastura.

Kini, Dr Majezan bertugas di sebuah Pusat Perubatan di Kota Kinabalu. Saya sempat menjengahnya ketika ke Sabah pada pertengahan Februari lalu. 

Si Suhdi pula  menjemput saya ke kenduri akikah  cucunya tetapi apakan daya jauh benar nak balik. Ha ha.

Si Basir, macam biasalah, dok sibuk di sempadan, langsung tak sempat mengeteh dengan saya.

Si Maznah pula berjuang mencari air kerana kawasan kediamannya dicatu air. Dobi baju pun tumpang di rumah Sharifah Nuri. Nasib baik  ada sahabat yang dekat menumpang kasih...



1 comments:

Anonymous said...

Awak & geng kan baru balik dari Kashmir. Ceritalah sikit kisah perjalanan & gambar2 menarik disana.